خبرگزاری کار ایران

نبیل العربی دوشنبه به اراضی فلسطینی سفر می‌کند

دبیر کل اتحادیه عرب دوشنبه به اراضی فلسطینی سفر می‌کند و قرار است در جریان این سفر با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر ریاست تشکیلات در شهر رام‌الله واقع در کرانه باختری دیدار کند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «نبیل العربی» در جریان سفر چند ساعته درباره تحرکات فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی با هدف از سر گیری مذاکرات سازش به بهانه تلاش برای حل منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی و نیز طرح صلح عربی که در سال 2002 مطرح شد و اساس آن بر معادله زمین در مقابل صلح استوار است، رایزنی کند.

یک مسئول فلسطینی در گفت‌وگو با «شینهوا» خاطر نشان کرد که هدف از این دیدار میان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نبیل عربی بررسی پیشنهادهای عملی ارائه شده برای پیگیری نتایج کنفرانس پاریس است که در تاریخ سوم ژوئن نشست مقدماتی آن با مشارکت وزرای خارجه 25 کشور عربی و غربی از جمله آمریکا برگزار شد تا با ارائه برخی مشوق‌های اقتصادی و تضمین‌های امنیتی، طرفین فلسطینی و صهیونیستی به از سر گیری مذاکرات صلح تشویق شوند.

مسئولان فلسطینی نسبت به این مساله معترض هستند که در بیانیه پایانی این کنفرانس هیچ اشاره ای به ساز و کار یا برنامه زمانی مذاکرات نشده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی رسما مخالفت خود با طرح فرانسه را اعلام کرده و مدعی شده است که بهترین راه دستیابی به صلح، مذاکرات مستقیم میان طرفین صهیونیستی و فلسطینی است و کنفرانس های بین‌المللی صلح نمی‌تواند منجر به تحقق سازش میان طرفین شود.

نبیل عربی پیش از این در تاریخ 29 دسامبر سال 2012 به همراه «محمد کامل» وزیر خارجه وقت مصر به رام الله سفر کرده و با عباس دیدار کرده بود.

 

کد خبر : ۳۷۹۸۳۰