خبرگزاری کار ایران

اوباما:

برای نابودی تروریسم به همکاری مسلمانان نیاز داریم

رییس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی روز گذشته-یکشنبه- با تروریستی خواندن حمله مسلحانه در کالیفرنیا، گفت که شکست تروریست‌ها بدون کمک مسلمانان ممکن نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا روز گذشته-یکشنبه- در یک سخنرانی از پیش تعیین نشده، با تروریستی خواندن حمله مسلحانه در «سن برناردینو» ایالت کالیفرنیا، تغییر قوانین خرید و فروش سلاح گرم و تدوین یک استراتژی جامع برای مبارزه با داعش را خواستار شد.

اوباما در این سخنرانی تلاش کرد تا ترس و وحشت بوجود آمده بین مردم آمریکا از حمله‌های تروریستی را از بین ببرد.

وی تاکید کرد که حادثه تیراندازی کالیفرنیا توسط گروه تروریستی داعش مدیریت نشده و افراد مهاجم تنها از این گروه الهام گرفتند.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: «تهدید تروریستی وارد مرحله جدیدی شده است. ممکن است بعضی‌ها فکر کنند که ما گرفتار بیماری سرطان شده‌ایم، بیماری که درمانی ندارد. اما ما بر این تهدید‌ها غلبه خواهیم کرد. ما داعش و یا هر گروهی را که مردم آمریکا را تهدید کند، نابود خواهیم کرد.»

اوباما در ادامه با تاکید بر لزوم همکاری با جوامع اسلامی برای مبارزه با تروریسم، گفت: «برای از بین بردن تروریسم  به همکاری مسلمانان احتیاج داریم و نباید با تهمت زدن به آن‌ها، جوامع اسلامی را از خود دور کنیم.»

کد خبر : ۳۲۷۸۶۱