خبرگزاری کار ایران

آغاز انتخابات سراسری در پرتغال

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۰۷۹

انتخابات سراسری پرتغال امروز -یکشنبه- ‌رسماً آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، انتخابات سراسری پرتغال امروز -یکشنبه- ‌رسماً آغاز شد.

انتخابات با ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار واجد شرایط رای‌دهی، در شرایطی از فساد و مشکلات اقتصادی برگزار می شود که ایمان به احزاب جریان اصلی میانه‌رو از بین برده و می‌تواند تعداد قابل توجهی از رای‌دهندگان را به آغوش یک حزب پوپولیست راست افراطی سوق دهد.

انبوهی از رسوایی‌های فساد اخیر دو حزبی را که برای دهه‌ها به تناوب در قدرت بوده‌اند، لکه دار کرده است - حزب چپ میانه سوسیالیست و حزب راست میانه سوسیال دموکرات، که با دو متحد کوچک در ائتلافی که آن را اتحاد دموکراتیک می‌نامد، شرکت می‌کند. 

ناامیدی عمومی از سیاست ‌قبل از اعتراضات در مورد اختلاس سرازیر شده بود.

دستمزدهای پایین و هزینه بالای زندگی - که سال گذشته با افزایش تورم و نرخ بهره بدتر شد - همراه با بحران مسکن و ناکامی در مراقبت های بهداشتی عمومی به نارضایتی کمک کرد.

این احتمال وجود دارد که اپوزیسیون راست میانه مجبور به ائتلاف با پوپولیست‌هایی باشند که محبوبیت آنها در حال افزایش است و بر اساس نظرسنجی‌ها سومین جایگاه را از حیث میزان اقبال رای‌دهندگان به خود اختصاص داده‌اند.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز