خبرگزاری کار ایران

تسهیلات بازسازی و نوسازی مسکن بانک ایران زمین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۱۳۶

تسهیلات جعاله یکی از اقدامات حمایتی بانک‌ها در تامین مالی متقاضیان تعمیر، بازسازی یا تکمیل مسکن و ساختمان‌های نیمه‌کاره است. وام جعاله ایران زمین با نرخ بهره مناسب و مدت بازپرداخت طولانی، یکی از گزینه‌های مناسب برای کسانی است که قصد دارند خانه خود را بهبود ببخشند و یا آن را بازسازی کنند.

زمان ضرورت بازسازی، تعمیر و تکمیل تعمیرات مسکن برای هر مالکی فرا می‌رسد، اما شرایط اقتصادی، رقم‌های بالا برای بازسازی و خرید تجهیزات و مواد اولیه موردنیاز تعمیرات یا نوسازی ساختمان‌ها سبب شد تا نظام بانکی ایران تسهیلاتی با نام وام جعاله مسکن یا همان وام تعمیرات را درنظر بگیرد.

تسهیلات بازسازی و نوسازی مسکن، اولین بار توسط بانک مسکن به صورت اختصاصی در اختیار متقاضیان قرار گرفت؛ اما در حال حاضر بسیاری از بانک‌ها آن را ارائه می‌کنند. بانک ایران زمین از بانک‌های خصوصی کشور است که همواره با شناخت نیازهای جامعه هدف و نیازسنجی مردم ایران در جهت رفع نیازهای مالی آنها اقدام به ارائه طرح‌های تسهیلاتی و تامین مالی موردنیاز آنها می‌کند، طرح تسهیلات قرارداد جعاله را برای متقاضیان بازسازی و نوسازی مسکن ارائه کرده است.

متقاضیان می‌توانند برای تمامی تعمیرات از جمله تعویض درب و پنجره، تعویض سرامیک و کف‌پوش، تعمیرات لوله‌کشی، حمام، آشپزخانه و… برای دریافت وام جعاله اقدام کنند. همچنین متقاضیانی که قصد تکمیل خانه در حال ساخت را داشته باشند، امکان استفاده از این تسهیلات را خواهند داشت.

افرادی که قصد خرید وسایل برای تکمیل بازسازی و تعمیرات را دارند نیز می‌توانند از تسهیلات قرارداد جعاله ایران زمین استفاده کنند. قرارداد جعاله عقدی است که به موجب آن ، بانک در مقام عامل (پیمانکار) و یا جاعل (کارفرما) عهده دار انجام امور اجرایی طرح ها یا فعالیت های اقتصادی متقاضیان اعتبار به منظور تامین مالی آنان می شود و مشتری، اجرت انجام کار را به صورت یکجا یا به اقساط ، به بانک پرداخت می‌نماید.

شرایط اعطای تسهیلات جعاله در بانک ایران زمین این‌طور است که مالک باید ضمن ارائه تقاضای کتبی در خصوص جعاله تعمیر ملک، هزینه های لازم جهت تعمیرات ضروری را نیز تعیین نماید. پس از امضاء قرارداد و بررسی آن ، مبلغ تسهیلات از طرف بانک ایران زمین به حساب متقاضی واریز می‌شود. حداکثر میزان تسهیلات قابل پرداخت، مدت قرار داد برای دوران ساخت و باز پرداخت و نرخ سود مورد انتظار در هر مقطع زمانی توسط اداره مرکزی تعیین و ابلاغ می شود.

​برگ در خواست تسهیلات ( با توجه به موضوع معامله برای احداث یا تعمیر مسکن) که در آن مشخصات، نوع کار، میزان سرمایه لازم برای انجام کار، میزان تسهیلات مورد تقاضا، ارزش فعلی و یا ثبتی املاک موضوع معامله، مدت انجام معامله، نحوه تصفیه و واریز تسهیلات در خواستی و وثایق و تضامین قید شده از جمله مدارک لازم برای دریافت تسهیلات جعاله در بانک ایران زمین است.

همچنین فتوکپی اسناد یا مدارک مالکیت متقاضی (تطبیق شده با اصل توسط شعبه)، فتوکپی شناسنامه متقاضی و سایر مدارک و مجوز هائی که به اقتضاء نوع معامله بنظر مراجع تصویب کننده و پرداخت کننده تسهیلات اخذ و نگهداری آنها ضروری باشد نیز از جمله مدارک مورد نیاز برای انجام مراحل دریافت تسهیلات جعاله خواهد بود.
مدت قرار داد برای دوره تعمیر حد اکثر شش ماه و برای باز پرداخت حداکثر سه ساله به اقساط مساوی ماهانه تعیین می گردد.در صورتی که تعمیرات اساسی بوده و به مجوز های لازم از طرف شهرداری محل نیاز باشد، مجوز مذکور بایستی اخذ و در پرونده معاملاتی متقاضی نگهداری شود .

ملک مورد نظر بایستی شهری و در محدوده فعالیت شعبه پرداخت کننده تسهیلات باشد و متقاضی از بابت تسهیلات تعمیر مسکن (اعم از قرض الحسنه و یا تسهیلات موضوع این دستورالعمل) هیچ‌گونه بدهی به بانک ها نداشته باشد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز