خبرگزاری کار ایران

حمله مجدد بایدن به پوتین و اوربان هنگام صحبت درباره ترامپ

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۴۸۵

رئیس‌جمهور آمریکا هنگام صحبت از سلف خود به رهبران روسیه و مجارستان توهین کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع طرفداران خود در ایالت پنسیلوانیا گفت که در طول دوران فعالیت سیاسی خود با رهبران اروپایی برخورد فراوانی داشته است و همه آنها را به خوبی می‌شناسد.

بایدن افزود: «آیا می دانید آنها غیر از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به من چه گفتند؟ من در سخنرانی خود جدی هستم. هنگامیکه از محل ملاقات خارج می شدیم، آنها دست مرا گرفته و به کناری می بردند و می گفتند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین نباید دوباره برنده نشود، زیرا دموکراسی و کشورم در خطر است». 

بایدن در صحبت مفصلی درباره نخست وزیر مجارستان او را مردی توصیف کرد که علنا با دموکراسی مخالف است. 

وی افزود: «آیا می‌دانید ترامپ با چه کسی امروز در مارآ لاگو دیدار خواهد کرد؟ او با اوربان از مجارستان دیدار خواهد کرد، کسی که به طور مستقیم اعلام کرد  دموکراسی کارکردی ندارد و باید به دنبال دیکتاتوری بود». 

بایدن همچنین تعابیر نامناسبی درباره رهبری روسیه به کار برد و ترامپ را با لحن نامناسبی خطاب قرار داد. 

وی گفت: « برای متحد کردن اروپا، متحد کردن ناتو و اطمینان از اینکه اوکراین توسط دیکتاتوری از روسیه سرکوب نخواهد شد، تلاش سختی کردم، اما در واقع شما رئیس‌جمهوری دارید که از پوتین خواسته است هر چه می خواهد درباره اوکراین انجام دهد. به اعتقاد او پوتین مردی قوی و قابل احترام است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز