خبرگزاری کار ایران

اقتصاددان آمریکایی:

بایدن نمی‌خواهد از خطوط قرمز پوتین عبور کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۲۳۹

استاد دانشگاه مریلند تاکید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا هنگام کمک به اوکراین نسبت به عبور از خطوط قرمز مسکو بیم دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن تایمز، «پیتر موریچی»، اقتصاددان و استاد مدیریت در دانشگاه مریلند گفت که «جو بایدن»، رئیس‌‌جمهوری آمریکا هنگام کمک نظامی به اوکراین نگران است که مبادا از خطوط قرمز ترسیم شده توسط «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه عبور کند.

وی افزود: «رئیس‌‌جمهور روسیه قوانینی را وضع کرده است که بهترین شانس را برای پیروزی در جنگ اوکراین به او می‌دهد».

بر اساس مقاله منتشر شده، ترسیم خطوط قرمز توسط پوتین به مفهوم تعامل با نیروهای ناتو و سلاح‌های هسته‌ای است و به همین دلیل بایدن از بیم واکنش پوتین نتوانست سامانه‌های موشکی تاکتیکی آتاکامس و پهپادهای «ام کیو-۱ سی گری ایگل»  را به کی‌یف ارائه دهد‌. 

اقتصاد دان آمریکایی در ادامه افزود: «نگرش ناتو در قبال روسیه مهار نیروهای روس در اوکراین است نه مداخله فعال نیروهای ائتلاف در درگیری». 

مورچی افزود: «در اصل، پوتین قوانینی را تعیین کرده است که بهترین شانس را برای پیروزی به او می‌دهد. در واقع این پوتین است که سیاست امنیتی ایالات متحده در اروپا را تعیین می‌کند نه بایدن». 

وی گفت: «روسیه می‌تواند ارتش خود را بدون ترس از تهاجم نیروهای ناتو یا حملات هوایی آن به خاک خود در منطقه عملیات ویژه متمرکز کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز