خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

شکست مسکو در برابر کی‌یف غیرممکن است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۶۳۵

رئیس‌جمهوری روسیه در آستانه دو سالگی تهاجم این کشور به اوکراین، گفت که شکست مسکو در برابر کی‌یف غیرممکن است.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در آستانه دو سالگی تهاجم این کشور به اوکراین گفت که شکست مسکو در برابر کی‌یف غیرممکن است. 

وی به شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت که امکان دستیابی به توافقی درباره «ایوان گرشکویچ» خبرنگار زندانی روزنامه «وال استریت ژورنال» وجود دارد.

این نخستین مصاحبه شخصی با پوتین توسط یک رسانه غربی از سال ۲۰۱۹ میلادی بود.

پوتین از تصمیم خود برای حمله به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ دفاع کرد و گفت که غرب اکنون متوجه شده است که روسیه به‌رغم کمک‌های آمریکا، اروپا و ناتو به اوکراین، شکست نخواهد خورد.

وی گفت: «تاکنون سروصداها و فریادهایی مبنی بر تحمیل شکست استراتژیک به روسیه در میدان نبرد وجود داشته است. اما اکنون آنها ظاهراً دریافته‌اند که شکست روسیه بسیار دشوار است و به اعتقاد من غیرممکن است». 

پوتین همچنین پیامی را به کنگره ایالات متحده ارسال کرد؛ جایی که جمهوری‌خواهان به طور فزاینده‌ای نسبت به حمایت از اوکراین با تسلیحات و سایر کمک‌های نظامی بی‌تمایل هستند.

وی گفت: «من به شما خواهم گفت که ما در این مورد چه می‌گوییم و چه چیزی را به رهبری ایالات متحده منتقل می‌کنیم. اگر واقعاً می‌خواهید جنگ متوقف شود، باید تهیه سلاح را متوقف کنید». 

پوتین در پاسخ به این پرسش که آیا مسکو به سایر کشورهای منطقه از جمله لهستان و لتونی یا به طور کلی در سراسر قاره اروپا حمله خواهد کرد، گفت که این موضوع «ممکن نیست».

وی افزود: «ما هیچ علاق‌ ای به لهستان، لتونی یا هر جای دیگری نداریم. چرا باید این کار را انجام دهیم؟ ما به سادگی هیچ علاقه‌ای نداریم. این فقط یک تهدید است».

پوتین گفت که جنگ با لهستان «تنها در یک مورد» اتفاق می افتد و آن هم زمانی است که لهستان به روسیه حمله کند.

پوتین در پاسخ به سوالی درباره تغییر احتمالی در رهبری آمریکا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت که احتمال می‌رود شاهد تغییرات اندکی باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز