خبرگزاری کار ایران

فایننشال تایمز خبر داد:

طرح اتحادیه اروپا برای فروپاشی اقتصاد مجارستان در پی مخالفت با ارسال کمک به اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۵۸۱

روزنامه فایننشال تایمز از طرح اروپا برای نابودی اقتصاد مجارستان به دلیل امتناع این کشور از ارسال کمک به کی‌یف خبر داد.

به گزارش ایلنا، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که اتحادیه اروپا قصد دارد در صورتی که مجارستان به مخالفت با ارسال کمک‌های جدید به اوکراین مخالفت کند، طرحی را برای فروپاشی اقتصادی این کشور اجرا کند.  

این روزنامه با استناد به یک سند داخلی اتحادیه اروپا نوشت که بروکسل نرخ ارز «فورینت» مجارستان را به سمت سقوط سوق خواهد داد و جذابیت سرمایه‌گذاری در این کشور را کاهش خواهد داد تا به وضعیت اشتغال و رشد اقتصادی آن آسیب وارد کند. 

فایننشال تایمز تاکید کرد که اگر «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان در این زمینه عقب‌نشینی نکند، رهبری اتحادیه اروپا ممکن است بودجه بوداپست را با هدف ایجاد وحشت در بازارها علنا قطع کند. 

«یانوش بوکا»، وزیر مجارستان در امور اتحادیه اروپا در این زمینه گفت که از چنین تهدیدهایی بی‌اطلاع است اما بوداپست تسلیم این فشارها نخواهد شد. 

وی افزود: «مجارستان حمایت از اوکراین را با دستیابی به بودجه اتحادیه اروپا مرتبط نمی‌داند و با چنین اقدامی از سوی کشورهای دیگر نیز مخالف است. بوداپست به مشارکت سازنده در مذاکرات ادامه خواهد داد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز