خبرگزاری کار ایران

اعلام حمایت اتحادیه عرب از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه لاهه

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۶۳۴

اتحادیه عرب اعلام کرد که از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به دادگاه لاهه کاملا حمایت می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، اتحادیه کشورهای عرب اعلام کرد که از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری (لاهه) به اتهام ارتکاب جنایت های نسل‌کشی و نقض کنوانسیون ۱۹۴۸ درباره جلوگیری از این نوع جنایت کاملا حمایت می‌کند. 

ابوالغیط ابراز امیدواری کرد که حکمی عادلانه و جسورانه که این جنگ تجاوزگرانه را متوقف کند و به خونریزی خون فلسطینیان پایان دهد، صادر شود.

وی از آفریقای جنوبی و دولت این کشور به دلیل اتخاذ چنین موضع اصولی که ارزش‌های انسانی را بالاتر از همه ملاحظات دیگر قرار می‌دهد، تقدیر کرد.

ابوالغیط با تاکید بر اینکه اتحادیه از تلاش های آفریقای جنوبی به هر طریق ممکن حمایت می کند، افزود: «ما دوست داشتیم اتحادیه بتواند به این دعوی بپیوندد، اما ما به عنوان یک سازمان در بین طرف های مجاز به این کار نیستیم». 

«جمال رشدی»، سخنگوی اتحادیه عرب اعلام کرد که ابوالغیط به مسئولان دبیرخانه دستور داده است تا ضمن آمادگی برای ارائه حمایت های لازم از مسئله فلسطین، روند قانونی پرونده تشکیل شده در دادگاه لاهه را پیگیری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز