خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست:

تشدید درگیری بین اسرائیل و حزب الله برای واشنگتن نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۵۱۷

واشنگتن پست در گزارشی تشدید درگیری میان اسرائیل و حزب الله را موضوعی نگران‌کننده برای آمریکا توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، درگیری میان اسرائیل و حزب الله به موضوعی نگران‌کننده برای ایالات متحده تبدیل شده است  چرا که واشنگتن نمی‌خواهد جنگ در حال حاضر به دیگر جبهه‌ها در خاورمیانه گسترش یابد.

در این گزارش آمده است که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا دستیاران ارشد خود را برای تحقق یک هدف حیاتی یعنی جلوگیری از وقوع یک جنگ همه‌جانبه بین اسرائیل و حزب الله به خاورمیانه فرستاد. 

این روزنامه در ادامه نوشت: «نگرانی‌های دولت آمریکا پس از آن آشکار شد که اسرائیل اعلام کرد تبادل مستمر آتش بین نیروهای خود و حزب الله در طول مرز قابل سکوت نیست و ممکن است به زودی عملیات نظامی بزرگی را در لبنان آغاز کند».

به نوشته واشنگتن پست، بارزترین موضع رهبران اسرائیل را باید در اظهارات «یوآو گالانت»، وزیر جنگ این رژیم مشاهده کرد که گفت: «ما راه حل و فصل دیپلماتیک مورد توافق را ترجیح می‌دهیم، اما به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که ساعت شنی در آن وارونه خواهد شد». 

در این گزارش با بیان اینکه دولت آمریکا در گفت‌و‌گوهای خصوصی به اسرائیل نسبت به تشدید شدید تنش در لبنان هشدار داده است، تاکید کرد که مقام‌های آمریکایی نگران هستند «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل انتقال جنگ گسترده از غزه به لبنان را کلید بقای سیاسی خود در بحبوحه انتقادات داخلی از شکست دولتش در جلوگیری از حمله حماس در ۷ اکتبر  بداند.

واشنگتن پست در گزارش خود به نقل از دو مقام آگاه آمریکایی توضیح داد: « معضل اصلی اینجاست که اگر اسرائیل واقعا جنگی را علیه حزب‌الله آغاز کند، موفقیت ارتش آن در این جنگ دشوار خواهد بود، زیرا بر اساس یک ارزیابی محرمانه جدید توسط آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا دارایی‌ها و منابع نظامی اسرائیل به دلیل جنگ غزه بسیار ناچیز خواهد بود». 

به گفته این منابع، حزب‌الله می‌خواهد از تشدید تنش جلوگیری کند و «حسن نصرالله»، دبیرکل این حزب به دنبال اجتناب از ورود به یک جنگ گسترده است.

واشنگتن پست همچنین به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که سران اسرائیل از زمان حمله حماس گزینه حمله پیشگیرانه به حزب الله را مطرح کرده اند اما این موضوع با مخالفت مستمر آمریکایی‌ها به دلیل احتمال کشیده شدن ایران به درگیری و به تبع، دخالت نظامی آمریکا مواجه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز