خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

امیدواریم صدای مظلومان به وجدان مشترک بشریت تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۰۸۶

رئیس‌جمهور ترکیه پیامی به مناسبت سال نوی میلادی منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی به مناسبت سال نوی میلادی با بیان اینکه نظام جهانی ناعادلانه مراحل پایانی خود را طی می‌کند، ابراز امیدواری کرد که آینده‌ای زیباتر، صلح آمیزتر و مرفه‌تر در انتظار بشریت باشد.

اردوغان افزود: «به همین دلیل کشورهای به اصطلاح دموکراتیک و لیبرال باید حمایت خود را از گروه‌های تروریستی خونین قطع کنند. برای تحقق این امر ابتدا باید شاهد اتخاذ مواضع یکپارچه از سوی همه کشورها و نهادها در برابر کشتار کودکان و زنان بی‌گناه در غزه باشیم». 

وی گفت: «بنابراین ما باید تلاش‌های منصفانه و صادقانه‌ای انجام دهیم تا درگیری‌هایی که باعث درد و رنج افراد و هدر دادن منابع کشورها می‌شود به‌ویژه در جنگ روسیه و اوکراین متوقف شود». 

اردوغان ادامه داد: «‌ثروت جوامعی که قرن‌ها مورد استثمار قرار گرفته است باید برای آینده و رفاه و امنیت آنها استفاده شود. ما برای تبدیل امید به واقعیت باید اطمینان حاصل کنیم که همه کشورها، نهادها و افراد در جهان حول ارزش‌ها و اصول مشترک جمع شده‌اند». 

وی تاکید کرد که دولت و ملت  ترکیه نه تنها برای دستیابی به تلاش‌های امنیتی و رفاهی خود تلاش می‌کنند، بلکه  همین معیارها را برای جهانیان نیز می‌خواهند‌، زیرا تا زمانی که فضای صلح در جهان و منطقه حاکم نباشد، نمی‌توان به صلح دست یافت.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز