خبرگزاری کار ایران

درخواست سازمان جهانی بهداشت برای مقابله فوری با بحران بهداشتی در سودان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۴۹۴

سازمان جهان بهداشت خواستار اقدام فوری برای مقابله با بحران بهداشتی در سودان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته –جمعه‌- خواستار اقدام فوری برای مقابله با تشدید بحران‌های بهداشتی و انسانی در سودان شد و از جامعه بین‌المللی خواست کمک‌های مالی را افزایش دهد.

«تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در این باره در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت:‌ «برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها در سودان که بحران‌های انسانی و بهداشتی با آواره شدن صدها هزار نفر با اکثریت زن و کودک بدتر می‌شود، باید فورا اقدام شود». 

تدروس گفت: «‌سازمان و شرکای آن در حالی که به نیازهای حاد بهداشتی به ویژه از طریق کنترل شیوع بیماری‌ها و مبارزه با تهدیدای ناشی از سوء تغذیه پاسخ می‌دهند، خواستار افزایش حمایت مالی از سوی جامعه بین‌المللی برای رفع نیازهای بهداشتی فوری افراد آسیب‌دیده هستند».

این مقام سازمان ملل ادامه داد: «این حمایت شامل افزایش ارائه خدمات بهداشتی اولیه برای آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در ایالت‌های آسیب‌دیده می‌شود که دست‌کم ۷۰ درصد از امکانات بهداشتی به دلیل درگیری از کار افتاده است».

برآوردهای سازان ملل نشان می‌دهد که دست‌کم ۷ میلیون و صد هزار نفر از زمان آغاز جنگ در سودان آواره شده‌اند. همچنین بیش از ۱۲ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز