خبرگزاری کار ایران

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره خطر شیوع یک بیماری همه‌گیر در نوار غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۶۶۶

سازمان جهانی بهداشت نسبت به خطر شیوع بیماری همه‌گیر در نوار غزه در سایه وخامت وضعیت بهداشتی هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وفا، سازمان جهانی بهداشت نسبت به خطرهای شیوع یک بیماری همه‌گیر در نوار غزه با توجه به وخامت وضعیت بهداشتی در این منطقه هشدار داد.

«مارگارت هریس»، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی بدون اشاره به نوع  این همه گیری گفت که وضعیت سیستم بهداشتی در غزه رو به وخیم‌تر شدن است و خطر یک همه گیری بزرگ در منطقه تهدید می‌کند که نشانه‌هایی از آن وجود دارد. 

وی با اشاره به آوارگی نزدیک به یک میلیون کودک در غزه، نسبت به خطرهای بزرگ درباره شیوع بیماری‌ها در میان آنها هشدار داد.

هریس بر نگرانی سازمان درباره خطرهای تهدید کننده علیه کودکان به ویژه بیماری همه‌گیر تاکید کرد. 

وی با بیان اینکه هوا در غزه سرد و بارانی است، گفت:‌ «می‌بینیم که مردم واقعا گرسنه هستند، ۹۰ درصد مردم غذا ندارند یا نمی‌دانند از کجا غذای کافی تهیه کنند».

سخنگوی سازمان تاکید کرد که جمعیت هلال احمر فلسطین قادر به ارائه خدمات آمبولانس در شمال غزه و در نتیجه قادر به درمان مجروحان نیست.

در این گزارش تاکید شده است که در حال حاضر ۸ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان غزه خدمات جزئی ارائه می‌دهند و در عین حال، ارائه تجهیزات پزشکی به این بیمارستان‌ها سخت است. 

هریس بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون تعداد قربانیان تجاوزهای رژیم صهیونیستی به ۱۹ هزار و ۶۶۷کشته و حدود ۵۲ هزار و ۶۰۰ زخمی رسیده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز