خبرگزاری کار ایران

ارتش رژیم صهیونیستی:

امکان تأمین امنیت خبرنگاران در غزه وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۰۱۹

ارتش رژیم صهیونیستی به سازمان‌های خبری بین‌المللی اعلام کرد که نمی‌تواند امنیت خبرنگارانی که از غزه گزارش می‌دهند را تضمین کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ارتش رژیم صهیونیستی به سازمان‌های خبری بین‌المللی اعلام کرد که نمی‌تواند امنیت خبرنگارانی که از غزه گزارش می‌دهند را تضمین کند.

خبرگزاری‌های بین‌المللی «رویترز» و «فرنس پرس» طی روزهای گذشته با ارتش اسرائیل تماس گرفتند تا مطمئن شوند خبرنگاران آنها در غزه هدف حملات هوایی اسرائیل قرار نخواهند گرفت.

ارتش اسرائیل در نامه‌ای به هر دو آژانس پاسخ داد که آنها «تمام فعالیت‌های نظامی حماس را در سراسر غزه هدف قرار می‌دهند» و «در این شرایط نمی‌توانند امنیت کارکنان این آژانس‌های خبری را تضمین کنند و قویاً از آنها می‌خواهند که تمامی تدابیر لازم را حفظ امنیت خود اتخاذ کنند». 

رویترز و خبرگزاری فرانسه هر دو نسبت به امنیت خبرنگاران در غزه ابراز نگرانی کرده‌اند.

رویترز در بیانیه‌ای در پاسخ به این گزارش توضیح داد: «وضعیت میدانی وخیم است و عدم تمایل ارتش اسرائیل به دادن تضمین درباره ایمنی کارکنان ما، توانایی آن‌ها را برای ارائه اخبار مربوط به این درگیری بدون ترس از مجروح شدن یا کشته شدن تهدید می‌کند». 

«فیل چتویند» مدیر اخبار جهانی خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد: «ما در موقعیتی فوق‌العاده متزلزل هستیم و این مهم است که جهان بفهمد که تیم بزرگی از روزنامه‌نگاران در شرایط بسیار خطرناک کار می‌کنند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز