خبرگزاری کار ایران

تجمع اعتراضی کارکنان گوگل و آمازون علیه همکاری این دو شرکت با ارتش اسرائیل و اخراج همکاران+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۶۷۴

روز گذشته صدها نیروی فنی متخصص شرکت‌های اینترنتی آمازون و گوگل در اعتراض به آنچه همکاری فنی و قرارداد ارائه فناوری‌های جاسوسی به رژیم صهیونیستی خواندند، در میدان‌های شهر نیویورک آمریکا اقدام به اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، روز گذشته صدها نیروی فنی متخصص شرکت‌های اینترنتی آمازون و گوگل در اعتراض به آنچه همکاری فنی و قرارداد ارائه فناوری‌های جاسوسی به رژیم صهیونیستی خواندند، در میدان‌های شهر نیویورک آمریکا اقدام به اعتراض کردند. 

در کمپین #NoTechForApartheid (نه به ارائه تکنولوژی به رژیم آپارتاید) صدها کارمند گوگل و آمازون به قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری ارائه هوش مصنوعی و نظارتی به غول‌های فناوری و ارتش رژیم صهیونیستی اعتراض کرده‌اند. 

براساس فیلم گزارشی که الجزیره منتشر کرده است، آن‌ها در این تجمع شعار می‌دادند «آمازون-آمازون نمی‌توانی پنهان کنی…ما می‌بینیم که سمت رژیم آپارتاید هستی!» 

 

این اعتراضات به پروژه مشترک گوگل و آمازون موسوم به «نیمباس» برای فروش ابرفناوری‌های جدید جاسوسی به ارتش رژیم صهیونیستی -که پیش از این اعتراض به آن در میان کارکنان این دو شرکت منجر به اخراج جمعی از آن‌ها شد- علاوه بر نیویورک در بسیاری از شهرهای آمریکا و کانادا برگزار شده است. 

براساس این تکنولوژی فروخته شده از این شرکت‌های بزرگ فناورانه دنیا به ارتش اسرائیل، امکان اسکن و پردازش چهره از طریق دوربین در تمامی مناطق کرانه غربی فلسطین برای نیروهای امنیتی این رژیم نژادپرست ممکن شده است. 

این فناوری که ظرفیت‌های علمی و فنی آن توسط همین نیروهای کار معترض گوگل و آمازون ایجاد شده است، همچنین می‌تواند امکان شناسایی هویتی و رصد فلسطینی‌ها و دیگر شهروندان خاورمیانه‌ای مخالف اسرائیل را برای این رژیم فراهم کند. 

نیروهای شرکتی آمازون و گوگل در این اعتراضات بیان کردند: ما از آمازون و گوگل می‌خواهیم به سخنان ما گوش فرا دهد. 

شامیر (مدیر تولید آمازون) با حضور در این تجمع روز گذشته این کارکنان گفت: ما باید صدای خود را بلندتر کنیم و اطلاع‌رسانی بیشتر از اتفاقات جاری ادامه دهیم. این اقدامات ما باید تا زمانی ادامه پیدا کند که (شرکت‌ها) پول درآوردن و سودآوری از طریق حمایت از رژیم آپارتاید و تبعیض‌گر اسرائیل دست بکشند! 

گفته می‌شود بسیاری از فعالان حقوق بشر نیز در حاشیه این اعتراضات بر روی ضرورت ملغی شدن قراردادهای شرکت‌ها با رژیم صهیونیستی تاکید کردند. 

آریل کورن (کارشناس مستعفی گوگل) در این اجتماعات با دادن هشدار به شرکت‌ها درباره‌ عدم عقب‌نشینی از این قراردادها با رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: شرکت گوگل پس از شنیدن صدای اعتراض من باعث از دست دادن شغل من شد. پیام ما به گوگل و آمازون این است که باید «پروژه نیمباس را رها کنید»! 

گابریل شابینر (فعال مدنی و مهندس بخش تحقیقات گوگل) نیز در این اجتماع حاضر و با اشاره به تبلیغات و اقدامات گوگل علیه آریل کورن گفت: آریل خود یهودی است اما حمایت او از حقوق فلسطینیان باعث تقویت و فراگیر شدن اعتراضات ما شد. شرکت ما درحالی به ساکت کردن صدای فلسطینیان کمک می‌کند که گوگل اخیرا به همین دلیل ۱۵ نیروی استخدامی سابق خود را با بهانه موهوم «برخورداری آن‌ها از سوگیری‌ها و تعصبات نهادینه شده» در کار، اخراج کرده است. 

لیندا سارسور فعال مدنی مسلمان با حضور در میان کارکنان این دو شرکت و سخنرانی در جمعیت معترض گفت: ما در اینجا جمع شدیم تا به کار و فعالیت شرکت‌ها برای حمایت از خشونت سازمان یافته (رژیم صهیونیستی) علیه حقوق بشر نه بگوییم! 

طبق گزارش الجزیره، گویا این اعتراضات مدنی و صنفی که علیه تهدید شغلی کارکنان معترض این دو شرکت است باز هم ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز