خبرگزاری کار ایران

کارمند گوگل معترض به قرارداد این شرکت با اسرائیل اخراج شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۶۹۹

یکی از کارکنان شرکت گوگل گفت که این شرکت تلاش کرده است تا علیه فعالیت‌های او در مخالفت با توافق این شرکت با ارتش اسرائیل، از طریق اخراج وی انتقام بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا، یکی از کارکنان شرکت گوگل گفت که این شرکت تلاش کرده است تا علیه فعالیت‌های او در مخالفت با توافق این شرکت با ارتش اسرائیل، از طریق اخراج وی انتقام بگیرد. این اتفاق درحالی رخ داده است که همکاران وی استدلال می‌کنند که شرکت گوگل دارای تعصبات ضدفلسطینی است! 

آریل کورن، مدیر بازاریابی در گوگل، با پروژه نیمبوس مخالفت کرد زیرا نگران بود که فناوری این شرکت بتواند به نیروهای دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی به نظارت و آسیب رساندن به مبارزان فلسطینی و شهروندان مناطق اشغالی کمک کند. 

وی به عنوان یکی از کارمندان گوگل که بارزترین مخالف قرارداد گوگل با ارتش اسرائیل است، روز سه‌شنبه ادعا کرد که پس از اظهاراتش گوگل تلاش کرده است علیه او به خاطر فعالیت‌هایش انتقام بگیرد، و وی را اخراج کند. از این رو وی به صورت پیشدستانه قبل از ارائه دستور اخراج، خود درخواست استعفای خویش را برای مدیریت گوگل تنظیم و ارسال کرده است. 

این کارمند، آریل کورن، مدیر بازاریابی بازوی محصولات آموزشی گوگل بوده که یک دهه برای این شرکت کار کرده است. وی در یادداشتی به همکارانش برنامه خود را برای ترک گوگل در پایان هفته اعلام کرده بود. 

او بیش از یک سال را صرف سازماندهی کارکنان گوگل علیه پروژه Nimbus کرد؛ نیمباس یک قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری برای گوگل و آمازون که برای تامین رژیم صهیونیستی و ارتش آن با ابزارهای هوش مصنوعی است که سایر خدمات محاسباتی با نیز انجام می‌دهد.

آریل کورن، ۲۸ ساله، به انتشار دادخواست‌ها و نظرات خود در گوگل نیز دست زده بود. در ماه نوامبر، او گفت: اولتیماتوم غافلگیرکننده‌ای از طرف گوگل مطرح شد و این اولتیماتوم خطاب به کورن بوده تا ظرف هفده روز در صورت عدم انجام یک مجموعه خواسته از طرف شرکت، بطور اتوماتیک اخراج می‌شود.

کورن محصولات آموزشی گوگل را به شرکت‌‌‌های آمریکای لاتین عرضه می‌کرد و قبل از اینکه بیماری کرونا باعث شود که به ایالت سانفرانسیسکو نقل مکان کند، در مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک مستقر بود. اما، او گفته که توجیه تجاری روشنی برای این حرکت اجباری علیه موقعیت شعلی‌اش وجود ندارد و اختلاف مدیران صرفا سیاسی است. 

وی در زمینه امنیت شغلی در گوگل نیز شکایتی تنظیم کرده که گوگل و هیئت ملی روابط کار آمریکا شکایت او را بررسی کرده و اعلام کردند که هیچ تخلفی در خروج کورن از گوگل صورت نگرفته است. 

پانزده کارمند دیگر گوگل روز سه‌شنبه شهادت‌های صوتی را در کانال تصویری یوتیوب خود پست کردند و از این شرکت خواستند با اسرائیل همکاری نکند و از رفتار گوگل با فلسطینی‌ها و سانسور آن انتقاد کردند. همه کارکنان اظهارات صوتی خود را پس از اخراج کورن منتشر کرده‌اند. 

خانم کورن در نامه‌ای در توضیح فرآیند خروج خود از گوگل نوشت: «گوگل به طور سیستماتیک صداهای فلسطینی، عربی و مسلمانانی را که نگران همدستی گوگل در نقض حقوق بشر فلسطینی هستند، خاموش می‌کند.»

شانون نیوبری، سخنگوی گوگل، در بیانیه‌ای در واکنش به حواشی رسانه‌ای این پرونده خاص از اخراج کارکنان گوگل، گفته است: «ما انتقام‌جویی را در محل کار ممنوع می‌دانیم و گوگل اساسا در مسائل سیاسی روی کارگران خود اعمال جهتگیری نمی‌کند!»

انتهای پیام/
رضا اسدآبادی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز