خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ائتلاف بین‌المللی مبارزه با مصونیت از مجازات:

طبق اساسنامه رُم، اسرائیل در حال جنایت جنگی است/ جنایتکاران در دادگاه لاهه محاکمه خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۲۶۳

رئیس سازمان ائتلاف بین‌المللی مبارزه با مصونیت از مجازات تأکید کرد که همه عاملان جنایت علیه بشریت در نوار غزه در دادگاه لاهه محاکمه خواهند شد.

«می الخنسا»، رئیس سازمان ائتلاف بین‌المللی مبارزه با مصونیت در تشریح ابعاد حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و اقدامات قضایی که باید علیه این جنایت‌ها انجام شود، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: سازمان ائتلاف بین المللی مبارزه با مصونیت از مجازات، بیانیه‌های متعددی را در ارتباط با تجاوزهای آمریکا و اسرائیل به مردم بی‌دفاع فلسطین و تخریب ساختمان‌ها، بیمارستان‌ها و مساجد و جلوگیری از ارسال کمک‌های غذایی و پزشکی به فلسطینی‌ها منتشر و نقش تروریستی «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا که تبعیض نژادی را علیه مردم فلسطین اعمال و به نسل‌کشی کمک می کند، محکوم کرده است.

وی افزود: ما نقش فرانسه و اظهارات وزیر دادگستری این کشور درباره محکومیت حامیان فلسطین و همچنین نقش قابل پیش‌بینی انگلیس را که خود، رژیم صهیونیستی را تأسیس کرده است، در دامن زدن به این بحران انسانی محکوم و همه بیانیه‌های صادر شده از سوی کشورهای اروپایی با هدف کمک به رژیم غاصب اسرائیل را رد می‌کنیم.

 خنساء تصریح کرد که حملات اسرائیل گسترده و کورکورانه است و جنایت جنگی محسوب می‌شود. این جنایت‌ها غیرقابل توجیه هستند، چرا که کل خانواده‌ها را که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، هدف قرار می‌دهند و این بر خلاف کنوانسیون‌های ژنو، قانون بین‌المللی انسانی و اساسنامه رم برای دیوان کیفری بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: ما ممانعت رژیم صهیونیستی از رسیدن کمک های انسانی و پزشکی و غذایی به مردم فلسطین را جنایت جنگی و جنایت ضد بشری می‌دانیم و متعهد به پیگرد و محاکمه عاملان این جنایت در دیوان کیفری بین المللی هستیم.

 وی افزود: سازمان ائتلاف بین المللی مباره با مصونیت از مجازات در حال آماده‌سازی شکایتی برای ارسال به دادگاه کیفری لاهه است، چرا که این دادگاه تخصص و صلاحیت قضایی لازم را در این زمینه دارد، به ویژه اینکه دولت فلسطین نیز پیش از این نامه‌ای به دادگاه لاهه ارسال کرده و طی آن خواستار انجام تحقیقات درباره جنایت‌های دشمن اسرائیلی در سرزمین اشغالی فلسطین شده بود.

رئیس سازمان مذکور گفت: جرایم ارتکابی از سوی اسرائیل به صراحت در اساسنامه رُم بیان شده است، به ویژه اینکه در مقدمه این اساسنامه تصریح شده است که میلیون‌ها کودک و زن و مرد در طول قرن حاضر قربانی جنایت‌هایی شده‌اند که حتی تصور آنها به شدت وجدان بشریت را تکان می دهد.

وی افزود: همه باید بدانند که این جنایت‌های خطرناک صلح و امنیت و رفاه جهانی را تهدید می‌کند.

خنساء گفت: در اساسنامه رم تاکید شده است که خطرناک‌ترین جنایت هایی که نگرانی جامعه بین الملل را به همراه دارد، نباید بدون مجازات بمانند و باید با اتخاذ اقداماتی در سطح ملی و از طریق تقویت همکاری بینالمللی مجازات عاملان آنها را تضمین کرد.

وی تاکید کرد: ما در سازمان مصمم هستیم که به مصونیت از مجازات مرتکبان این جنایات پایان دهیم و در مسیر پیشگیری از وقوع آنها مشارکت کنیم.

رئیس سازمان ائتلاف بین المللی مبارزه با مصونیت از مجازات تاکید کرد: از این رو با عزم کامل و با تمام توان برای پیگرد و مجازات این افراد تلاش خواهیم کرد و اطمینان می‌یابیم که هیچ یک از آنها از مجازات در امان نخواهند بود. طبق اساسنامه رُم، جنایتکاران همان صهیونیست‌ها و برخی اعضای دولت آمریکا به رهبری بایدن و همچنین تعدادی از دولت‌های اروپایی هستند.

انتهای پیام/
سمیه ماستری فراهانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز