خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه گزارش دادند:

توضیح بلینکن به محمود عباس درباره هدف از جنگ علیه غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۱۰۶

منابع آگاه اعلام کردند که وزیر خارجه فلسطین رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در جریان هدف از جنگ علیه غزه قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، منابع آگاه اعلام کردند که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته -جمعه- در دیدار با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان پایتخت اردن به وی اطلاع داده است که هدف از جنگ اسرائیل در نوار غزه، که ایالات متحده کاملا از آن حمایت می‌کند، پایان دادن به جنبش حماس و مقاومت در نوار غزه است.

به گفته این منابع، بلینکن از عباس خواست تا به تضمین امنیت و ثبات در کرانه باختری ادامه دهد.

منابع دیگری در همین زمینه تاکید کردند که ایالات متحده خواسته بود با عباس در امان دیدار کند نه در رام الله و در عین حال شرط گذاشته بود که رئیس تشکیلات خودگردان پیش از این دیدار باید کشتار اسرائیلی‌ها توسط حماس را محکوم کند اما عباس صرفا به فرمول «محکومیت کشتار  غیر نظامیان توسط هر دو طرف» بسنده کرد.  

این منابع گفتند: «بلینکن صریحا به عباس گفت که فلسطینی‌ها از طریق مقاومت چیزی به دست نمی‌آورند و او تنها پس از پایان جنگ اسرائیل با مقاومت در نوار غزه، صحبت درباره پایان دادن به درگیری با بازگشت به میز مذاکره را آغاز خواهد کرد». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز