خبرگزاری کار ایران

بلاروس استقرار نیروهای واگنر در مرز لهستان را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۰۴۲

رئیس‌جمهوری بلاروس موضع ورشو مبنی بر نزدیک‌ شدن ۱۰۰ نیروی واگنر به مرز لهستان را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهوری بلاروس موضع ورشو مبنی بر نزدیک‌ شدن ۱۰۰ نیروی واگنر به مرز لهستان را تکذیب کرد. 
وی در این‌باره گفت: «من ناگهان شنیدم که لهستان از اینکه گفته می‌شود واحدی به بزرگی ۱۰۰ نفر به نزدیکی مرز این کشور منتقل شده است، وحشت کرده است. هیچ واحد ۱۰۰ نفری واگنر به نزدیکی مرز آنها منتقل نشده است و اگر هم چنین اقدامی صورت گرفته باشد، فقط برای انتقال تجربه رزمی به تیپهایی که در برست و گرودنو مستقر هستند، انجام شده است». 
لوکاشنکو افزود: «من باید پرسنل نظامی خود را آموزش دهم، زیرا ارتشی که نمی‌جنگد، به مثابه یک نیمه‌ارتش است. بنابراین نیروهای واگنر اینجا هستند تا تجربیات خود را منتقل کنند». 
متحد دیرینه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری بلاروس گفت که نیروهای واگنر «هیچ‌جا نمی‌روند» و نزدیک منطقه «اوسیپوویچی» در مرکز بلاروس می‌مانند.

وزارت دفاع بلاروس ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که نیروهای این کشور تمرینات نظامی مشترکی را با نیروهای واگنر در نزدیکی مرز خود با عضو ناتو برگزار خواهند کرد. 

نیروهای واگنر پس از شورش کوتاه‌مدت خود در ماه ژوئن، وارد بلاروس شدند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز