خبرگزاری کار ایران

گفت‌و‌گوی تلفنی وزیر خارجه سوئد با همتای سعودی درباره هتک حرمت قرآن کریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۸۱۹

وزیر خارجه سوئد در گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای سعودی خود هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واس، «توبیاس بیلستروم»، وزیر خارجه سوئد طی تماس تلفنی با «فیصل بن فرحان»، همتای سعودی خود نسبت به سوء استفاده از قانون اساسی کشورش درباره آزادی عقیده ابراز تاسف کرد و بر تلاش برای توقف همه اقدامات توهین‌آمیز علیه ادیان تاکید کرد.

در بیانیه واس امده است: «در تماس تلفنی وزیر خارجه سوئد با همتای سعودی، بلستروم تاکید کرد که کشورش تلاش‌ها برای سوزاندن  قرآن کریم‌ را محکوم و تاسف عمیق خود را نسبت به سؤ استفاده برخی افراد از قانون اساسی کشور درباره آزادی عقیده اعلام می‌کند.»

وی تاکید کرد که سوئد به دنبال توقف همه اعمال توهین‌آمیز علیه ادیان و کتاب‌های آسمانی است.

وزیر خارجه عربستان نیز در این گفت‌و‌گو تاکید کرد که ریاض تمام تلاش‌ها برای توهین به قرآن کریم را رد می‌کند و خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای توقف این اقدامات افراطی است که به دنبال تضعیف کتب آسمانی و تحریک احساسات مسلمانان در سراسر دنیاست. 

وی همچنین تاکید کرد که تکرار هتک حرمت به ساحت قرآن کریم به نفرت‌ها دامن می‌زند و تلاش ها برای گفت‌و‌گو بین مردم و تمدن‌ها را محدود می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز