خبرگزاری کار ایران

درخواست کی‌یف از برلین برای ارسال موشک‌های قادر به اصابت مسکو

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۳۰۹

رسانه‌های آلمان از درخواست رسمی کی‌یف از برلین برای ارسال موشک‌های کروز دور برد و قادر به اصابت به مسکو خبر دادند.

به گزارش ایلنا ایلنا، روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کی‌یف رسما از برلین خواسته است تا موشک‌های کروز دوربرد از نوع «تاروس» را که قادر به اصابت به مسکو هستند، برای این کشور ارسال کند. 

این روزنامه نوشت: «ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در اوایل ماه مه در دیدار با اولاف شولز، صدراعظم آلمان در برلین به طور جدی درباره تحویل موشک‌های دوربرد صحبت کرد. اگرچه سخنگوی صدراعظم حاضر به اظهار نظر در این باره نشد اما وزارت دفاع آلمان تایید کرده است که اوکراین قبلا خواستار موشک های تاروس شده است». 

در این گزارش آمده است که این موشک‌ها قابلیت نصب بر روی جنگنده‌های اف-‌۱۶ را که اوکراین منتظر دریافت آنها از غرب است، دارند اما از آنجا که موشک‌های تاروس برد بیشتری دارند، برلین باید تصمیم بسیار جدی و مهمی رد این باره اتخاذ کند. 

این روزنامه افزود: «همه معتقد نیستند که اوکراین هوشمندانه از سلاحی مانند تاروس استفاده کند. این موشک بالدار آلمانی می‌تواند ۵۰۰ کیلومتر پرواز کند که بر این اساس اگر از مرز اوکراین با روسیه پرتاب شود، می تواند مسکو را هدف قرار دهد. بنابراین برخی نگران هستند که کی‌یف در حالت اضطرار دست به اقدام کنترل‌نشده‌ای بزند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز