خبرگزاری کار ایران

آنکارا:

مسیرهای دیپلماسی بین کی‌یف و مسکو باید باز بماند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۱۴۹

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه بر لزوم باز بودن مسیرهای دپلماسی بین مسکو و کی‌یف تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه بر لزوم باز نگه داشتن درهای دیپلماسی بین مسکو و کی‌یف با وجود الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه و وقوع خشونت‌های پس از آن تاکید کرد.

کالین گفت:‌ «ترکیه از هر دو طرف روسیه و اوکراین می‌خواهد درهای دیپلماسی را باز نگه دارند».

وی افزود که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه روز پنج‌شنبه با «ولادیمیر پوتین»، همتای روس خود در قزاقستان دیدار خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: «ابتدا می‌خواهیم درهای دیپلماسی را باز نگه داریم. متأسفانه به نظر می‌رسد که خشونت در جنگ تشدید می‌شود و کسانی که گمان می‌کنند دیگر جایی برای دیپلماسی نیست اغلب اشتباه می‌کنند، بلکه برعکس، در چنین دوره هایی دیپلماسی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند».

کالین تاکید کرد که ترکیه در نشست دیپلماتیک آنتالیا و استانبول موفق شد دو طرف روسی و اوکراینی را دور هم جمع و در پرونده‌های غلات، تبادل اسرا و تامین امنیت اطراف نیروگاه اتمی زاپوریژیا به توافق برسد.

وی افزود: «با توجه به این مسائل، ما همچنان معتقدیم که درب دیپلماسی باید باز بماند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز