خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز:

موساد، اسرائیلی‌ها را به تظاهرات علیه نتانیاهو تشویق می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۹۰۳

روزنامه نیویرک تایمز در مقاله‌ای نوشت که موساد اسرائیلی ها را به تظاهرات علیه دولت تشویق می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، اسناد محرمانه افشا‌شده از پنتاگون حاوی اطلاعاتی است مبنی بر اینکه موساد اسرائیل کارکنان خود و صهیونیست‌ها را به اعتراض علیه دولت تشویق می‌کند.

این روزنامه نوشت: «اسناد فاش شده حاکی از آن است که رهبران موساد از مقام‌ها و کارکنان این سرویس و همچنین سایر اسرائیلی‌ها خواستند تا نسبت به اصلاحات قضایی پیشنهادی دولت جدید اسرائیل اعتراض کنند‌ و چندین درخواست صریح برای اقدام علیه دولت اسرائیل در بین این اسناد وجود دارد». 

مقام‌های بلندپایه امنیتی اسرائیل صحت اطلاعات مندرج در این اسناد را تکذیب کرده‌اند.

نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی افزود: «این اسناد شبیه گزارش‌های اطلاعاتی و عملیاتی است که توسط رئیس ستاد مشترک پنتاگون با استفاده از گزارش‌های سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) با رهگیری سیگنال‌های الکترونیکی و استخراج اطلاعات از آنها جمع‌آوری شده است».

از آنجایی که تاریخ این سند به اول مارس گذشته باز می‌گردد، «دیوید بارنیا»، رئیس موساد نیز در آن زمان به درخواست کارکنان سرویس اطلاعاتی اسرائیل پاسخ و به آنها اجازه داده بود تا در تظاهرات علیه دولت با صفت غیر نظامی و عدم افشای وابستگی خود شرکت کنند.

نیویورک تایمز نوشت: «اسناد محرمانه آمریکا روشن نمی‌‌کند که آیا اطلاعات موجود در آن دقیق است یا بزرگنمایی، زیرا همه این رویدادها بین ماه‌های فوریه و مارس گذشته رخ داده است، اما گزارش‌های آمریکایی نشان می‌دهد که این فعالیت مرتبط با مقام‌های فعلی است نه سابق».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز