خبرگزاری کار ایران

کنگره آمریکا:

دولت ترامپ، اطلاعات مربوط به کووید-۱۹ را سانسور می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۱۸۶

یک کمیته کنگره آمریکا از ممانعت دولت پیشین این کشور از ارائه اطلاعات درباره کویید-۱۹ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارشی که یک کمیته کنگره آمریکا ‌منتشر کرد، اعضای تیم دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در دوره حضور در کاخ سفید مقامات بهداشتی را از ارائه اطلاعات خاص درباره کووید-۱۹ به منظور ادامه دیدگاه خوش‌بینانه ترامپ منع کردند.

مقام‌های ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده به بازرسان این کمیته اعلام کردند که اعضای دولت ترامپ کارکنان حوزه بهداشت را ترسانده و سعی کردند گزارش‌های آنان را بازنویسی کنند تا با اظهارات رئیس‌جمهور که بحران همه‌گیری را کم اهمیت جلوه می‌داد، هماهنگ باشند.

این کمیته در گزارش خود توضیح می‌دهد که چگونه مسئولان بهداشتی تعیین شده توسط ترامپ تلاش کردند با ویرایش یا سانسور مقاله‌هایی که از نظر آنها می‌توانست به زیان رئیس جمهور باشد، نشریه علمی هفتگی مراکز آمریکا را کنترل کنند.

بر اساس این گزارش، مسئولان مذکور علاوه بر هشدار بهداشتی، به دنبال اصلاح محتوا، ایجاد تناقض یا تأخیر در انتشار ۱۸ مورد از این گزارش های هفتگی بودند که پنج بار در این کار موفق عمل کردند.

جمهوری‌خواهان، نتیجه گزارش این کمیته را رد و آن را جانبدارانه توصیف کردند و وعده دادند که در صورت کسب اکثریت در هر یک از مجلس‌های کنگره در انتخابات نوامبر، تحقیقات ویژه خود را انجام دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز