خبرگزاری کار ایران

درخواست سازمان عفو بین الملل از عربستان برای توقف حکم اعدام ۳ جوان سعودی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۲۸۰

سازمان عفو بین الملل خواستار توقف حکم اعدام سه جوان از سوی عربستان سعودی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الخلیج الجدید، سازمان عفو بین‌الملل در روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام خواستار توقف احکام اعدام صادر شده توسط مقامات سعودی شد.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دادگاه سعودی حکم اعدام این سه جوان را بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر سال جاری تایید کرده است.

سه جوان بازداشت شده به نام های «عبدالله الحویطی»، «عبدالله الدرازی» و «جلال اللباد» هستند.

عفو بین‌الملل محاکمه این بازداشت شدگان را ناعادلانه توصیف کرد. 

«دیانا سمعان»، معاون مدیر دفتر منطقه‌ای غرب آسیا و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل گفت که صدور احکام اعدام علیه این افراد به دلیل ارتکاب جریم در سنین زیر ۱۸ سال نقض آشکار حقوق بشر است.

وی افزود که مقامات سعودی قول داده‌اند در چنین مواردی به مجازات اعدام پایان دهند اما واقعیت تلخ این است که این مردان جوان در آستانه مرگ قرار دارند.

این مقام بین المللی تاکید کرد: «پادشاه نباید این احکام اعدام را تایید کند، بلکه باید همه اعدام‌های قریب‌الوقوع را متوقف کرده و دستور محاکمه مجدد مطابق با استانداردهای بین‌المللی محاکمه عادلانه بدون توسل به مجازات اعدام صادر کند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز