خبرگزاری کار ایران

گزارش ایندیپندنت از وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۲۸۰

روزنامه ایندیپندنت امروز- یکشنبه- گزارشی از پرونده حقوق بشر در عربستان با عنوان «عربستان سعودی به دنبال اعدام نوجوانی که هنگام بازداشت ۱۳ ساله بود» ارائه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، روزنامه ایندیپندنت امروز -یکشنبه- گزارشی از پرونده حقوق بشر در عربستان با عنوان «عربستان سعودی به دنبال اعدام نوجوانی که هنگام بازداشت ۱۳ ساله بود» ارائه داد.

در این گزارش آمده است: «مرتجی قریرص» که در حال حاضر ۱۸ سال دارد، پنج سال اخیر عمرش را در زندان به سر برده است. این روزنامه توضیح داد که فعالان حقوق بشر درباره احتمال صدور حکم اعدام علیه این نوجوان به دلیل اتهام‌‌های خطرناکی چون پیوستن به گروه تروریستی و مشارکت در اعتراض‌ها علیه نظام سعودی و همچنین تیراندازی به نیروهای پلیس و ساخت بمب‌های دستی آتش زا «کوکتل مولوتف» و پرتاب آنها به مراکز پلیس، هشدار داد. 

در این گزارش آمده است: شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا گزارشی را از این نوجوان که به اقلیت شیعه گرایش دارد،‌ منتشر و تأکید کرد که اعتراف‌های وی تحت فشار شکنجه و با توسل به زور مطرح شده است اما قریریص تمام این اتهام‌ها را رد می‌کند. 

در گزارش روزنامه ایندیپندنت ذکر شده است که سازمان «دیده بان حقوق بشر» تأکید کرده است دادستان کل سعودی به دنبال صدور حکم اعدام قریریص بااستناد به اتهامام‌های منتسب به وی در زمان ۱۰ سالگی است.

در این گزارش، مقام‌های سعودی نوجوان مذکور را در سال ۲۰۱۴ در گذرگاه مرزی عربستان با بحرین هنگام مسافرت با خانواده‌اش دستگیر کردند که جوان‌ترین شهروند سعودی بازداشت‌شده به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز