خبرگزاری کار ایران

ماجرای بازداشت به اتهام صبحانه خوردن با زن عربستانی

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۸۸۲

یک مرد مصری که فیلم صبحانه خوردنش با یک زن در توییتر پربیننده شده بود، در عربستان سعودی بازداشت شد.

به گزارش ایلنا، در این ویدئو سی ثانیه‌ای، این مرد که لهجه مصری دارد به همراه زنی با روبنده و حجاب کامل که به نظر می‌رسد اهل عربستان سعودی است در حال خوردن صبحانه در سر کار هستند.

طبق قوانین عربستان سعودی در فضا‌های کاری و رستوران‌ها و قهوه‌فروشی‌ها مردان مجرد باید از زنان و خانواده‌ها جدا باشند و اختلاط آن‌ها خلاف قانون است. زنان اجازه ندارند در کنار مردان مجرد بنشینند و برای خارج شدن از خانه و کار‌های اجتماعی باید پدر، همسر، برادر یا پسرشان آن‌ها را همراهی کنند.

وزارت کار و توسعه اجتماعی عربستان سعودی که این مرد بازداشت کرده ویدئوی منتشره را "مستهجن" خوانده و این مرد را به چند فقره جرم متهم کرده است.همزمان با انتشار این ویدئو در توییتر، هشتگی "یک مصری با یک سعودی صبحانه خورد" به زبان عربی داغ و بیش از صد و سیزده بار توییت شد.

در این ویدئو ۳۰ ثانیه‌ای، زن و مرد درباره صبحانه خوردنشان شوخی می‌کنند، اما در آخر ویدئو زن لقمه‌ای به دهان مرد می‌گذارد و این بیش از همه جنجال‌برانگیز شده است. بسیاری از کاربران سعودی از این زن و مرد را به شدت انتقاد و بیشتر شکایت کردند که چرا فقط مرد بازداشت شده نه زن.

عربستان سعودی برای زنان قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد و زنان باید برای سفر، کار و دسترسی به خدمات بهداشت و درمانی باید اجازه شوهر یا مرد محرم را داشته باشند.با این حال پس از برخی اصلاحات محمد بن سلمان، ولعیهد عربستان بعضی از سختگیری‌ها کاهش یافته از جمله ممنوعیت رانندگی زنان، تماشای مسابقه فوتبال در ورزشگاه و حق حضانت مشروط فرزند.

منبع: پارسینه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز