خبرگزاری کار ایران

تقدیر کی‌یف از برلین برای ارائه تسلیحات مدرن

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۸۶۲

نخست‌وزیر اوکراین از کمک‌های مالی و تسلیحاتی برلین به کی‌یف تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، اوکراین در ماه‌های اولیه جنگ با روسیه بارها آلمان را به عدم حمایت متهم کرد، اما در حال حاضر اعلام کرد که  برلین در زمینه حمایت تسلیحاتی خود از کی‌یف پیشرفت چشمگیری داشته است.

«دنیز شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین گفت: «ما از آلمان و اولاف شولتز، صدراعظم این کشور برای این پشتیبانی سپاسگزاریم. در ابتدا فقط تجهیزات حفاظتی یا کلاه ایمنی عرضه می‌شد، اما امروز مدرن ترین سلاح‌ها عرضه می‌شود: سیستم‌های دفاع هوایی، پرتاب‌کننده‌های موشکی متعدد، توپخانه و موارد مشابه. البته ما می‌خواهیم در اسرع وقت سلاح‌ها و تجهیزات بیشتری دریافت کنیم. ما به تغییر در فلسفه تامین تسلیحات داریم. مقصود این است که تانک‌های جنگی مدرن نیز باید تامین شوند».

شمیهال با بیان اینکه کی‌یف انتظار دارد آمریکا تانک‌های «آبرامز» و آلمان تانک‌های «لئوپارد ۲» را به طور مستقیم به اوکراین ارائه دهند، گفت: «این موارد، تانک‌های مدرنی هستند که اوکراین در میدان نبرد به آن‌ها نیاز دارد. طرف آلمانی همچنین از تحویل سامانه‌های پدافند هوایی آیرس-‌تی به اوکراین خبر داده است. در مجموع، ما می‌توانیم از ۱۲ سامانه برای حفاظت همه‌جانبه از حریم هوایی استفاده کنیم».

نخست‌وزیر اوکراین ‌قرار است امروز -شنبه- به آلمان سفر کند، از برلین برای کمک های مالی قدردانی کرد و گفت: «اوکراین یک میلیارد یورو پیش پرداخت از کمیسیون اروپا دریافت کرده است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که در ماه سپتامبر پنج میلیارد یورو دیگر دریافت کنیم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز