خبرگزاری کار ایران

نوام چامسکی:

آمریکا با حمایت از کی‌یف به دنبال تضعیف حد‌اکثری روسیه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۲۱۳

مورخ و فیلسوف آمریکایی هدف واشنگتن از حمایت از کی‌یف را تضعیف حد‌اکثری موقعیت روسیه ‌دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «نوام چامسکی»، مورخ و فیلسوف آمریکایی تصریح کرد که آمریکا با حمایت از کی‌یف و تلاش برای ایجاد ائتلاف کشورهای غربی علیه مسکو  به دنبال آن است تا مواضع روسیه را تا حد امکان تضعیف کند.

چامسکی گفت‌:‌ «واشنگتن می‌خواهد مسکو را از امکان حل و فصل دیپلماتیک بحران اوکراین  باز دارد، موضوعی که می‌تواند تنش در جهان را تا آخرین حد ممکن افزایش دهد».

وی یادآور شد که این تصمیم توسط ناتو در جریان نشست سران خود در پایگاه هوایی «رامشتاین» آلمان اتخاذ شده است.

این فیلسوف آمریکایی توضیح داد: «‌در این نشست، ائتلاف از جمله اروپا با موضع رسمی آمریکا مبنی بر تضعیف حد اکثری روسیه‌ به منظور سلب امکان انجام اقدامات گسترده‌تر از این کشور موافقت کرد. اگر خوب فکر کنیم، در می‌یابیم این بدان معناست که تضعیف روسیه حتی از آنچه در مفاد توافقنامه ورسال با آلمان در سال ۱۹۱۹ قید شد، ضروری‌تر است. باید قدرت روسیه به حدی تضعیف شود که اجازه مذاکره و انجام اقدامات دیپلماتیک را نداشته باشد».

وی همچنین از تمایل کشورهای اروپایی برای تسلیم شدن در برابر تصمیمات کاخ سفید و پرهیز از توصیف این تصمیم‌ها به عنوان خائن به ارزش‌های غربی ابراز ناامیدی کرد و افزود: «اروپا از این دیدگاه حمایت می‌کند. آمریکایی‌ها همیشه به این سیاست پایبند بوده‌اند اما آلمان و فرانسه روند دیپلماتیک جایگزین را انتخاب می‌کردند اما آنها هم در این اجلاس با موضع آمریکا موافقت کردند».

چامسکی با یادآوری روش آمریکا برای تحمیل رژیم خود در عراق، سوریه و لیبی و نحوه اعلام وقایع  اوکراین در رسانه‌های بین‌المللی تاکید کرد که موضع اروپا در قبال بحران اوکراین منصفانه نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز