خبرگزاری کار ایران

به دلیل ممانعت از تحقیقات درباره حمله به کنگره؛

مشاور سابق ترامپ مجرم شناخته شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۵۴۶

دادگاه فدرال آمریکا مشاور سابق رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را پس از امتناع از همکاری با کمیته‌ای که درباره حمله به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می‌کرد، محکوم کرد و مجرم شناخت.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، دادگاه فدرال آمریکا، «استیو بنن» مشاور سابق «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را پس از امتناع از همکاری با کمیته‌ای که درباره حمله به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می‌کرد، محکوم کرد و مجرم شناخت.

بنن که مشاور محافظه‌کار اما بسیار تاثیرگذار رئیس‌جمهوری سابق جمهوری‌خواه بود تا روزهای قبل از حمله شش ژانویه ۲۰۲۱ با ترامپ به تبادل نظر ادامه می‌داد. کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا از وی خواسته بود که شهادت دهد و اسنادی را در این زمینه ارائه کند اما او این درخواست را رد کرد.

هیات منصفه دادگاه فدرال در واشنگتن کمتر از سه ساعت به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت این مرد ۶۸ ساله را در دو مورد اتهامی مجرم شناختند. حکم وی متعاقبا مشخص خواهد شد. وی به ازای هر مورد اتهامی که مجرم شناخته شده است، بین یک ماه تا یک سال حکم زندان می‌گیرد. کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله به ساختمان کنگره، خواهان آگاهی از ماهیت پیغام‌های تبادل شده بین استیو بنن و دونالد ترامپ در روزهای قبل از شش ژانویه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز