خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تصویب معاهده تبادل زندانیان با ایران در پارلمان بلژیک/ حمله پهپادی به محل استقرار نظامیان ترکیه در استان دهوک/ طرح ۲ سناتور آمریکایی برای تشکیل کارگروه ضدایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۱۴۸

تصویب معاهده تبادل زندانیان با ایران در پارلمان بلژیک، حمله پهپادی به محل استقرار نظامیان ترکیه در استان دهوک و طرح ۲ سناتور آمریکایی برای تشکیل کارگروه ضدایرانی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر دفاع آمریکا طی اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که به ایران توصیه می‌کنیم پهپاد در اختیار روسیه قرار ندهد.

- اسنادی که به تازگی از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده است، نشان می‌دهد که حمله ناو آمریکایی «وینسنس» به هواپیمای مسافربری ایرانی در سال ۱۹۸۸، با حمایت فوری دولت وقت انگلیس همراه بود.

-  رسانه‌های عراق از حمله پهپادی به محل استقرار نظامیان ترکیه در استان دهوک واقع در شمال عراق خبر دادند.

- قانون‌گذاران بلژیک معاهده تبادل زندانیان با ایران را تصویب کردند.

- ترکیه با رد برخی گزارش‌ها مبنی بر این‌که ارتش این کشور با حمله به یک مرکز تفریحی در استان دهوک باعث مرگ و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است، اعلام کرد که این حمله، اقدامی تروریستی بوده است.

- رئیس سیا با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهوری روسیه به تهران، گفت که هر دو کشور می‌خواهند نشان دهند گزینه‌هایی در اختیار دارند.

- وزارت خارجه‌ آمریکا حمله‌ توپخانه‌ای ترکیه به منطقه‌ گردشگری استان دهوک را محکوم کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز