خبرگزاری کار ایران

نتایج یک نظرسنجی نشان داد:

۵۵ درصد شهروندان ترکیه «عدالت و توسعه» را حزب اغنیا می‌دانند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۸۷۶

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه متروپل ترکیه، ۵۵ درصد شهروندان این کشور حزب حاکم عدالت و توسعه را حزب ثروتمندان می‌دانند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه زمان، نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «متروپل» ترکیه نشان داد که ۵۵ درصد از شهروندان این کشور حزب «عدالت و توسعه» را حزب ثروتمندان می‌دانند.

«اوزار سنجار»، مدیر این موسسه گفت: «این نظرسنجی در ماه گذشته انجام شد و شرکت‌کنندگان در آن به این پرسش پاسخ دادند که آیا حزب عدالت و توسعه حزب ثروتمندان است یا فقرا؟».

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۵۵ درصد از شهروندان پاسخ دادند که این حزب، حزب ثروتمندان و نخبگان است.

وی تصریح کرد: «۲۴ و دو دهم درصد از رای‌دهندگان حزب عدالت و توسعه معتقد هستند که حزب آن‌ها حزب ثروتمندان و افراد برخوردار است و ۵۷ و هفت دهم درصد نیز پاسخ داده‌اند که حزب فقراست».

سنجار گفت: «بیشتر کسانی که به حزب خوب تعلق دارند، حزب حاکم در کشور را حزب ثروتمندان و نخبگان با درصد بالای ۹۵ درصد می‌دانند. همپنین ۸۸ و ۹ دهم درصد سکولارها گفته‌اند که این حزب، حزب ثروتمندان و متمولین است».

وی تاکید کرد: «هویت سیاسی که شامل بیشترین تعداد افرادی است که حزب عدالت و توسعه را حزب فقرا می‌دانند، قشر محافظه کار است، به گونه‌ای که ۵۲ و یک دهم درصد شرکت‌کنندگان در این نظر‌سنجی از این ایده حمایت کردند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز