خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه روسیه:

مسکو در صدد تبدیل بحران اوکراین از سناریوی نظامی به سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۸۶۸

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش در صدد تبدیل بحران اوکراین از سناریوی احتمالی نظامی به سناریوی سیاسی است.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش در صدد تبدیل بحران اوکراین از سناریوی احتمالی نظامی به سناریوی سیاسی است.

وی افزود که پیشنهادهای امنیتی روسیه به آمریکا در همین راستا بوده است.

ریابکوف در ادامه گفت که روسیه بر ارائه تضمین‌های قانونی مبنی بر این‌که ناتو از فعالیت‌های نظامی در شرق اروپا و اوکراین صرف‌نظر خواهد کرد، تأکید دارد.

پیش از این، «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین گفته بود که مقام‌های کی‌یف باید اولین افرادی باشند که به پیشنهادات ارائه شده مسکو به واشنگتن در خصوص تضمین امنیتی روسیه واکنش نشان می‌دهند.

رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین در ادامه اظهار داشت: «واکنش به این پیشنهادات نباید فقط از جانب مقامات رسمی آمریکا باشد، بلکه باید از جانب تمامی طرف‌های درگیر پاسخ داده شود.»

وی با تاکید بر اینکه، مقامات کی‌یف باید جزو اولین‌ها در واکنش به پیشنهادات روسیه باشند، گفت:‌ «از مقام‌های کی‌یف تقاضا می‌کنم به بهانه اسکی کردن، در کوه‌های ‌کارپاتیان‌ خود را پنهان نکنند و به جای آن در خط مقدم واکنش به خطری که در مقابل چشمانمان اتفاق می‌افتد، قرار بگیرند».

به گفته وی، سرنوشت اوکراین و افق استراتژیک این کشور برای توسعه، هم اکنون در حال رقم خوردن است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز