خبرگزاری کار ایران

تأیید خروج نیروهای دولت مستعفی از اطراف شهر الحدیده توسط سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۷۹۴

سازمان ملل خروج نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن از مواضع خود در شرق و جنوب حدیده را تأیید کرد

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سازمان ملل متحد خروج نیروهای وابسته به دولت مستعفی از مواضع خود در شرق و جنوب الحدیده که محور توافق سوئد در اواخر سال ۲۰۱۸ بود را تأیید کرد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اطلاعیه‌ای درباره وضعیت استان الحدیده اعلام کرد: «طبق گزارش‌های میدانی، در ۱۲ نوامبر، نیروهای متحد با دولت مستعفی یمن مواضع خود را در اطراف شهر الحدیده از جمله آسیاب‌های دریای سرخ و منطقه کیلو ۱۶، مجتمع صنعتی برادران ثابت، و فرودگاه بین‌المللی الحدیده تخلیه کردند».

در ادامه نیز تأکید شده است: «نیروهای دولت مستعفی همچنین از مناطق الدریهمی و بیت‌الفقیه و بیشتر مناطق تحت کنترل خود در منطقه التحیتا عقب‌نشینی کردند و گزارش شده است که در شهر الخوخه در حدود ۹۰ کیلومتری جنوب شهر حدیده مستقر شده‌اند».

این سازمان اعلام کرد: «گزارش های میدانی حاکی از آن است که نیروهای انصارالله بر مناطق تخلیه شده از جمله بیشتر منطقه تحیتا مسلط شده‌اند».

در این گزارش، وضعیت الحدیده همزمان با گزارش‌هایی مبنی بر ادامه درگیری‌های شدید بین دولت مستعفی یمن و نیروهای انصارالله در امتداد مناطق جدید خطوط کنترل بسیار ناپایدار توصیف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز