خبرگزاری کار ایران

حمله شبه‌نظامیان بوکوحرام به مسجدی در نیجریه ۲۰ کشته بر جای گذاشت

کد خبر : ۱۱۱۱۵۳

سخنگوی ارتش محلی در این‌باره گفت که تروریست‌ها به نمازگزارانی که برای ادای فریضه نماز صبح در مسجد حاضر شده بودند، حمله کرده و پنج تن از آن‌ها کشتند. ۱۵ شبه‌نظامی افراط‌گرا نیر در جریان درگیری با سربازان کشته شدند.

ارتش نیجریه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شبه‌نظامیان بوکو حرام با حمله به مسجدی در شمال شرق این کشور که طی روزهای شنبه و یکشنبه صورت گرفت، پنج تن را کشته و در جریان درگیری با سربازان، ۱۵ شبه‌نظامی افراط‌گرا جان خود را از دست دادند.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری نیوز ۲۴، آخرین حمله این گروه افراطی شنبه گذشته در شهر «دامبوآ» در استان «بورنو» صورت گرفت.
سخنگوی ارتش محلی در این‌باره گفت: «تروریست‌ها به نمازگزارانی که برای ادای فریضه نماز صبح در مسجد حاضر شده بودند، حمله کرده و پنج تن از آن‌ها کشتند.»
به گفته وی، شبه‌نظامیان همچنین چندین مغازه و مقر رسمی را به آتش کشیدند.
بر اساس این گزارش، اواسط ماه می‌ در استان بورنو وضعیت اضطراری اعلام شده بود و پلیس برای جلوگیری از ارتباط شبه‌نظامیان به منظور هماهنگی برای حملات، اقدام به قطع شبکه تلفن‌های همراه کرده بود.
از زمانی که گروه بوکو حرام حملاتش را در سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز کرده است، در این کشور چند هزار تن در خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
گفته می‌شود تنها در سال میلادی گذشته ۶۰۰ تن توسط شبه‌نظامیان افراطی بوکوحرام کشته شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز