خبرگزاری کار ایران

با برپایی تظاهرات:

هزاران الجزایری از دولت «شغل» درخواست کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۱۴

چکیده: «کمیسیون دفاع ملی برای حقوق بیکاران الجزایر که سازمان‌دهنده این تظاهرات اعتراضی بود، اعلام کرد که فعالان از سوی سرویس‌های امنیتی مورد نظارت و ارعاب قرار گرفته و در بیانیه‌ای دستگیری برخی از فعالان را به خاطر نقض و بی‌اعتنایی به احکام عمومی مورد محکومیت و انتقاد قرار دادند.»

هزاران نفر از مردم در جنوب الجزایر با برپایی تظاهرات گسترده‌ای از دولت این کشور خواستند تا برای آن‌ها شغل ایجاد کند.

به گزارش دریافتی ایلنا، معترضان میادین اصلی در شش استان جنوبی و نفت‌خیز الجزایر را تا اواسط روز شنبه اشغال کردند اما گزارشی از درگیری با پلیس منتشر نشد.

کمیسیون دفاع ملی برای حقوق بیکاران الجزایر که سازمان‌دهنده این تظاهرات اعتراضی بود، اعلام کرد که فعالان از سوی سرویس‌های امنیتی مورد نظارت و ارعاب قرار گرفته و در بیانیه‌ای دستگیری برخی از فعالان را به خاطر نقض و بی‌اعتنایی به احکام عمومی مورد محکومیت و انتقاد قرار دادند.

در ۱۴ مارس سال جاری میلادی، هزاران تن از جوانان بیکار الجزایری تحصنی صلح‌آمیزی در ۸۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت این کشور برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این جوانان از دولت الجزایر خواستند تا شرط تجربه و سابقه کار را در مشاغل حذف کنند تا به این کمپانی‌های چند ملیتی انرژی در جنوب و مناطق نفت‌خیز در منطقه از جوانان و نیروهای محلی در فعالیت‌هایشان استفاده کنند.

یک هفته بعد، عبدالمالک سلال، نخست‌وزیر الجزایر خط مشی را برای به خدمت گرفتن و آموزش کارگران در جنوب به منظور تسهیل در روند اشتغال جوانان ارائه کرد.

نخست‌وزیر الجزایر به کمپانی‌های نفتی تاکید کرد تا اولویت استخدامی را برای استخدام جوانان از مناطق جنوبی بگذارند و موسسات و نهادهای دولتی را مجاب کرد تا وام‌های بدون بهره در اختیار جوانانی قرار دهد که می‌خواهند خود اشتغالی داشته باشند.

با این حال، کمیسیون دفاع ملی برای حقوق بیکاران الجزایر گفت که تحقق اقدامات دولت در حال فراموش شدن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز