خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس انجمن سنگ آهن ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دولت و مجلس به انجمن‌های صنفی اعتماد کنند / برنامه تولید ۶۰۰ میلیون تن مواد معدنی در سال

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۵۹۴

در حال حاضر ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی تولید می‌شود که این رقم با برنامه‌ریزی‌ها به ۶۰۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت اما یکی از مشکلات صنایع کشور جزیره‌ای عمل کردن و نداشتن چشم‌انداز درست است.

نایب رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: دولت و مجلس به انجمن‌های صنفی اعتماد کنند.

بهرام شکوری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به رقم بودجه وزارت صنعت در سال ۹۴ اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و کاهش بهای نفت جهانی مسلما این رقم چندان مناسب نیست اما باید تلاش کرد تا با جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی صنعت کشور را از این وضعیت نجات داد.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت سنگ آهنی ها چندان مساعد نیست و قیمت سنگ آهن به کف رسیده و سود و سهام شرکت‌ها کاهش پیدا کرده و در مقابل حقوق دولتی ‌ها در بهره مالکانه افزایش یافته است.

شکوری با بیان اینکه کاهش قیمت‌‌ها بسیاری از معادن را تهدید و به مرز تعطیلی کشانده است تصریح کرد: در حال حاضر سنگ آهن عیار ۴۸ تا ۵۲ در بندرعباس ۲۰ دلار قیمت‌گذاری شده که اصلا صرفه اقتصادی ندارد. هرچند تولیدات ما با استانداردهای جهانی مطابقت دارد اما در زمینه بارگیری کشتی‌ها مشکل داریم و هر آن ممکن است مجددا دولت با وضع عوارض سنگ‌آهنی‌ها را غافلگیر کند.

نایب رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: آنچه حائز اهمیت است این است که دولت و مجلس با انجمن‌های صنفی نظیر انجمن سنگ آهن و سایر انجمن‌ها ارتباط نزدیک‌تری برقرار کند و با اعتماد بیشتر به افرادی که کار‌شناس این انجمن‌ها هستند به سوی منافع ملی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف صنایع معدنی فعال هستند افزود: سود صنایع تنها بهره مالکانه و حقوق دولتی‌ها نیست بلکه با اشتغال افراد مختلف می‌توان در اقتصاد کشور موثر بود.

شکوری با اشاره به تولید مواد معدنی در کشور افزود: در حال حاضر ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی تولید می‌شود که این رقم با برنامه‌ریزی‌ها به ۶۰۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت اما یکی از مشکلات صنایع کشور جزیره‌ای عمل کردن و نداشتن چشم‌انداز درست است. به گونه‌ای که در گذشته در برنامه ایمیدرو بخش سنگ آهن مغفول مانده بود و چشم‌انداز درستی برای آن ترسیم نشده بود.

وی با اشاره به تولید فولاد نیز گفت: زمانی که استراتژی درستی برای صنایع کشور وجود ندارد و برای تولید فولاد وافزایش تولید آن به مساله آب اهمیت داده نشود و منابع طبیعی و محیط زیست مغفول بماند نمی‌توان به اهداف اقتصادی در این حوزه دست یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز