خبرگزاری کار ایران

کوه نمک صاحب محیط بانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۰۲

فرماندار دیر استان بوشهر گفت: درسالهای گذشته یک ساختمان پاسگاه محیط بانی برای اثر ملی طبیعی کوه نمک احداثشده که اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درسال جاری برای تکمیل آن ۷۰۰میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

فرماندار دیر استان بوشهر گفت: در سالهای گذشته یک ساختمان پاسگاه محیط بانی برای اثر ملی طبیعی کوه نمک احداثشده که اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درسال جاری برای تکمیل آن ۷۰۰میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر، حمزه اعتماد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از گنبد های نمکی این اثر ملی درمنطقه جاشک شهرستان دیر درگفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به قرارداشتن اثر ملی طبیعی کوه نمک در دو شهرستان دیر و دشتی استان بوشهر باید با هم افزایی تصمیم بگیریم این اثر را به مکانی برای بازدید گردشگران داخلی خارجی تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: هدف ازاین بازدید معرفی و آماده کردن زیرساخت های لازم برای این اثر ملی است.

اعتماد اظهارداشت: هم اکنون ایجاد سرویس های بهداشتی و راه دسترسی از نیازهای اساسی این جاذبه شگفت انگیز گردشگری است.

فرمانداردیر گفت: این مکان به عنوان اثر طبیعی ملی در سازمان حفاظت محیط زیست ثبت شده و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان بوشهر است که ناحیه ای وسیع و مرتفع از قسمت های شمال غربی کوه جاشک شهرستان دیر را زیرپوشش خود قرارداده است.

اثر ملی طبیعی کوه نمک استان بوشهر در محدوده دو شهرستان دشتی و دیر در جنوب استان بوشهر واقع است و هرسال گردشگران زیادی از سراسر کشور و حتی خارج از گنبدها، غارها و آبشارهای نمکی آن بازدید می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز