خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:

استان بوشهر در افق ملی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۰۰

وی با بیان اینکه بوشهر اقتصادی‌ترین کریدور جنوب شمال است افزود: استان بوشهر ظرفیت بالایی در عرصه‌های مختلف از جمله انرژی، کشاورزی و صنعت و… دارد و باید از این موقعیت استفاده بهینه را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر نه تنها در افق ملی بلکه در افق بین‌المللی نیز جایگاه مهم تاریخی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با معاون سیاسی استاندار بوشهر و فرمانداران شهرستان‌های استان بوشهر با اشاره به جایگاه استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر یک استان فوق‌العاده مهم و استراتژیک است و تمام شاخص‌های یک اقتصاد شکوفا را داراست.

وی با بیان اینکه بوشهر اقتصادی‌ترین کریدور جنوب شمال است افزود: استان بوشهر ظرفیت بالایی در عرصه‌های مختلف از جمله انرژی، کشاورزی و صنعت و… دارد و باید از این موقعیت استفاده بهینه را داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر نه تنها در افق ملی بلکه در افق بین‌المللی نیز جایگاه مهم تاریخی دارد و باید با یک تدبیر جامع استانی و شهرستانی برای استفاده از ظرفیت‌ها بهره ببریم.

صفایی بوشهری با بیان اینکه باید نقشه راه استان را تعریف کرد یادآور شد: برای به ثمر نشستن ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از پتانسیل موجود باید نقشه راه را تعریف کنیم.

وی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری فرهنگ نوین مدیریت در استان گفت: تشکیل اتاق فکر در شهرستان‌ها با حضور نخبگان باید توسط فرمانداران پیگیری شود و این مهم موجبات اعتلای استان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی اظهار داشت: در صنعت نفت و به ویژه در پتروشیمی باید کارخانجات تولیدی متناسب با صنعت پتروشیمی ایجاد شود تا در بحثاشتغال نیروهای بومی به توفیق بیشتری برسیم.

صفایی بوشهری با تاکید بر لزوم توسعه خط ریلی افزود: هم‌اکنون از نظر راه‌های مواصلاتی وضعیت مناسبی داریم اما از نظر ریلی دچار آسیب هستیم و امیدواریم در این زمینه به اهداف مورد نظر برسیم.

توسعه مبلمان شهری و روستایی در استان بوشهر

وی با بیان اینکه بوشهر دومین بندر کانتینری کشور است یادآور شد: بوشهر بعد از بندر امام دومین بندر کانتینری کشور است و ایجاد خط آهن موجبات رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه توسعه مبلمان شهری و روستایی اهمیت زیادی دارد تاکید کرد: فرمانداران باید نگاه ویژه‌ای به مبلمان شهری و روستایی داشته باشند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه ورودی هر شهر نماد توسعه و پیشرفت شهرهاست گفت: ورودی شهرها اهمیت زیادی دارد و شهرداران باید به این مسئله مهم توجه خاصی داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم وحدت و همدلی در بین مسئولان افزود: استان بوشهر هم‌اکنون در یک فضای آرام و با همگرایی در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند و امیدواریم روز به روز شاهد وحدت بیشتر باشیم.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: همه باید با وحدت و همدلی در سایه ولایت برای پیشرفت و اعتلای استان و کشور گام برداریم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.

صفایی بوشهری با بیان اینکه باید استان را علمی کنیم اضافه کرد: جوانان استان بوشهر فوق‌العاده مستعد هستند و باید با توسعه زیرساخت‌های علمی و آموزشی در راستای شکوفا کردن این استعدادها اهتمام ورزیم.

وی بر لزوم تقویت فرهنگ دینی و ولایی در جامعه تاکید کرد و افزود: مردم استان بوشهر همواره در راستای اهداف نظام اسلامی حرکت کرده و باید با تقویت فرهنگ دینی در تداوم این مسیر کوشا باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز