خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن بیماران کلیوی استان بوشهر:

استان بوشهر سه هزار بیمار کلیوی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۳۷

با توجه به اینکه هم اکنون ۲۴ دانش آموز دراستان بوشهر دیالیزی و درشرایط پیوند قرار دارند آگاهی بخشی و افزایش بصیریت دانش آموزان و معلمان در این زمینه برای تغییر سبک زندگی ضروری است.

رییس انجمن بیماران کلیوی استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی این استان هم اکنون سه هزار بیمار با نارسایی کلیه شناسایی شده و از این جمعیت یکهزار نفر در شرایط پیوند و دیالیز قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، اسماعیل عباسی روز یکشنبه به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی در کارگاه آموزشی آشنایی فرهنگیان با بیماریهای کلیوی دراستان بوشهر افزود: از این تعداد ۵۳۰نفر دیالیزی هستند که ۸۰درصد از این بیماران نیاز به پیوند فوری دارند.

وی اضافه کرد: برای انجام عمل پیوند این افراد ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که همکاری خیرین می‌تواند به این افراد زندگی ببخشد.

عباسی اضافه کرد: از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون ۹۰ نفر در استان بوشهر تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه هم اکنون ۲۴ دانش آموز دراستان بوشهر دیالیزی و درشرایط پیوند قرار دارند آگاهی بخشی و افزایش بصیریت دانش آموزان و معلمان در این زمینه برای تغییر سبک زندگی ضروری است.

عباسی بیان کرد: با دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر مذاکراتی برای ایجاد زمینه لازم انجام عمل پیوند کلیه در بیمارستان استان بوشهر انجام شده و امیدواریم تا پایان سال جاری این امکان فراهم شود.

وی یادآو شد: همچنین تدوین طرح پژوهشی نقشه جامع اطلس بیماران کلیوی در استان بوشهر آغاز شده که با جمع بندی و شناسایی علل نارسایی کلیه می‌توان اقدامات پیشگیرانه دراین زمینه را طراحی کرد.

عباسی، افزایش تخت‌های دیالیز، افتتاح بخش جدید دیالیز در شهرستان دشتی، انتخاب ۱۰۰ رابط در ۱۰۰ نقطه استان به عنوان همیاران انجمن بیماران کلیوی را از جمله اقدامات این انجمن دراستان بوشهر عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز