خبرگزاری کار ایران

نکات مهمی که قبل از سفر باید بدانید

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۰۱۷

آیا قصد دارید به خارج از کشور سفر کنید؟ اگر این نیت را دارید و مخصوصا برای اولین بار می خواهید به خارج از ایران بروید حتما می بایست یکسری نکات ضروری را رعایت کنید و شک نکنید با توجه به آن ها به راحتی از مرز خارج شده و سفری آسوده را تجربه خواهید کرد.

آیا قصد دارید به خارج از کشور سفر کنید؟ اگر این نیت را دارید و مخصوصا برای اولین بار می‌خواهید به خارج از ایران بروید حتما می بایست یکسری نکات ضروری را رعایت کنید و شک نکنید با توجه به آن‌ها به راحتی از مرز خارج شده و سفری آسوده را تجربه خواهید کرد.

تعیین هدف برای سفر

گام نخستاینکه قصدتان برای خروج از کشور چیست؟ آیا برای گردش می خواهید از ایران بروید یا برای تحصیل و کار مهاجرت کنید؟ پس این موضوع بسیار مهم است که اهداف خودتان را بشناسید حتی در این مورد با مشاوران و افراد مطلع صحبت کنید.

تمدید و صدور پاسپورت

گام دوم: حال که اهدافتان برای سفر مشخص شده است در ابتدا می بایست نسبت به تمدید و یا اخذ گذرنامه تان اقدام نمایید. به این ترتیب باید مدارک لازم برای پاسپورت را در اختیار داشته باشید و با مراجعه به پلیس+10 از ترجیحا 6 ماه برای تمدید، اقدامات لازم را انجام دهید. "توجه داشته باشید اعتبار پاسپورت معمولاً ۵ ساله می باشد و همانطور که در بالاتر گفته شد بهتر است حداقل 6 ماه زودتر از پایان مدت اعتبار آن تمدید شود."

نکات مهمی که قبل از سفر باید بدانید

نکات مهمی که قبل از سفر باید بدانید

پاسپورت ایرانی

استعلام ممنوع الخروجی

گام سوم : "گاهی اوقات پیش آمده بعد از کلی برنامه ریزی، صرف وقت و هزینه براییک سفر خارجی، وقت رفتن تازه شخص می فهمد ممنوع الخروج می باشد و اجازه خروج از کشور را ندارد و به دلایلی، شخص را ممنوع الخروج کرده اند و همه ی برنامه ها و هزینه های صرف شده برای سفر خارجه از دست می رود. بهتر از قبل سفر حتما ممنوع الخروجی خود را چک کنید." افرادی که ممنوع الخروج می شوند تا قبل از سفر خارجی خود از این موضوع آگاه نیستند و هیچ ابلاغیه ای به افراد برای این موضوع صادر نمی شود و تنها اشخاص زمان خروج از کشور مطلع می شوند که اجاره خروج از کشور را ندارند. پس قبل از هرکاری برای استعلام ممنوع الخروجیبه سایتexitban.ssaa.ir مراجعه نمایید.

نکات مهمی که قبل از سفر باید بدانید

نکات مهمی که قبل از سفر باید بدانید

ممنوع الخروجی در فرودگاه

استفاده از مبدل تاریخ

گام چهارم: "شاید بارها به تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و یا میلادی به شمسی را برای کارهایی همچون تبدیل تاریخ تولد و سن، گذرنامه، تبدیل تاریخ قراردادهای بین المللی و ... نیاز داشته اید.از طرفی باتوجه به اینکه در بسیاری از نقاط دنیا از تقویم میلادی استفاده می شود لذا کشورهایی که از این گاهشمار استفاده نمی کنند لازم است تا با استفاده از روش هایی، تبدیل تاریخ به میلادی را انجام دهند." به همین دلیل در مرحله چهارم قبل از خرید بلیط هواپیما و در صورتی که قصد گردش را دارید برایرزرو هتل می بایست تاریخ مورد نظرتان را به صورت میلادی در اختیار داشته باشید.

نکات مهمی که قبل از سفر باید بدانید

نکات مهمی که قبل از سفر باید بدانید

نحوه تبدیل تاریخ

آشنایی با انواع کلاس ها و پروازها

آشنایی با انواع کلاس های پروازی

گام پنجم: حال که تاریخ مدنظرتان را پیدا کرده اید ترجیحا قبل از رزرو بلیط هواپیما، با انوع کلاس های پروازی بیشتر آشنا شوید. "با توجه به قوانین سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی صندلی های هواپیما دارای رده و کلاس پروازی مختلفی هستند که قیمت هر کدام برای مسافران بسته به انتخاب آن ها متفاوت خواهد بود. خطوط هوایی معمولا به چهار کلاس مسافرتی تقسیم می شوند که عبارتنداز:

کلاس اول (First Class)، کلاس کسب و کار (Business Class)، کلاس اقتصادی (Economy Class)، کلاس (Premium Economy)"

اینکه پیشنهاد می کنیم که اطلاعات کامل را در مورد کلاس پروازی داشته باشید به این دلیل است که ممکن است از نظر مالی در شرایط بسیار خوبی باشید و از طرفی سفر طولانی ای پیش رو داشته باشید و بهتر است از نوع فرست کلاس رزرو نمایید.

اطلاعات پروازهای سیستمی و چارتری

"هنگامی که قصد رزرو بلیط هواپیما را دارید 2 حالت برایتان وجود دارد. اول اینکه بلیط هواپیما سیستمی خریداری کنیدیا اینکه اقدام به رزرو بلیط هواپیما چارتری کنید. حال ممکن است نسبت به این قضیه اطلاعات کافی نداشته باشید که کدام یک بهتر و همچنین مقرون به صرفه است؟و اینکهتفاوت بلیط هواپیمای سیستمی و چارتری چیست." بین این دو نوع بلیط هواپیما تفاوت هایی وجود دارد به عنوان مثال اگر از پرواز جا بمانید و بلیط هواپیما سیستمی رزرو کرده باشید این امکان وجود دارد که مبلغ اخذ شده به شما برگردانده شود. پس حتما اطلاعات جامع را از هر دو نوع بدست آورید.

نکات مهمی که قبل از سفر باید بدانید

نکات مهمی که قبل از سفر باید بدانید

پرواز با بلیط هواپیمای سیستمی

روادید یا ویزا

گام ششم: ویزایا روادیدیکی از مهمترین ملزوماتی است که قبل از سفرهای خارجی خود باید برای تهیه اش اقدام شود. صدور روادید از طرف کنسولگرییا سفارتخانه ها مشروط به ارائه مدرک و پرداخت وجه به منظور بررسی درخواست متقاضی می باشد. مدارک لازم شامل: گذرنامه دارای اعتبار حداقل 6 ماه، تکمیل فرم تقاضا، مدارک مالی (پرینت گردش حساب مالی)، عکس، مدارک شغلی (جواز کسب، گواهی اشتغال به تحصیل و ...)، بلیط هواپیما رفت و برگشت، واچر هتل و بیمه مسافرتی می باشند.

" برای اخذ ویزا به صورت حضوری اولین کاری که باید انجام دهید گرفتن وقت سفارت می باشد. با گرفتن وقت سفارت و تکمیل مدارک و شرایط گرفتن ویزا، شما می توانید در کم ترین زمان ممکن ویزا این کشور را دریافت کنید. با گرفتن وقت سفارت در تاریخ مشخص، شما باید با مدارک کامل خود به سفارت مراجعه کرده، با پرداخت هزینه ها، مراحل انگشت نگاری، شما باید منتظر جواب سفارت برای اخذ ویزا بمانید که این مدت زمان این پاسخ گویی متفاوت می باشد"

اطلاعات پرواز فرودگاه های کشور

سعی کنید قبل از سفر برون مرزی حداکثر از 3 ساعت مانده به پرواز خود و با کمک از برنامه اطلاعات پروازهای خروجی فرودگاه امام و درصورتی که قصد سفر درون مرزی دارید در فاصله دو ساعت تا زمان پروازی ثبت شده در برنامه اطلاعات پزوازهای خروجی فرودگاه مهرآباددر دو مکان گفته شده حضور داشته باشید.

همانطور که می دانید باتوجه به توسعه و گسترش اینترنت امکان مشاهده آنلاین و پیگیری از طریق برنامهاطلاعات پروازهایورودی فرودگاه امام خمینی و همچنین برنامه اطلاعات پروازهای ورودی فرودگاه مهرآباد از طریق شماره پرواز، ساعت و تاریخ پروازها و برنامه پرواز وجود دارد و اگر مسافر و یا مهمانی دارید می توانید با مراجعه به لینک های درج شده از زمان پرواز، تاخیر و فرود هواپیمای مورد نظرتان آگاه شوید.

 

مالیات خروج از کشور

قبل از اینکه از مرز خارج شوید باید اقدام به پرداختعوارض خروج از کشور کنید. در بعضی کشورهای کم تعداد، علاوه بر عوارض پرواز، عوارض خروج (مالیات سفر) نیز از شهروندان خود می گیرند. همانند ایران و ترکیه. گاهی اوقات و بعضاً این عوارض فقط شامل مرز هوایی می شود و گاهی شامل مرزهای آبی و زمینی هم هست که مسافران هنگام خروج از کشور مبلغی را در فرودگاه یا دیگر مبادی خروجی پرداخت می کنند.

نکات مهمی که قبل از سفر باید بدانید

نکات مهمی که قبل از سفر باید بدانید

مالیات سفر یا عوارض خروج از کشور

از طریق (آژانس هواپیمایی مهرپرواز ((https://www.mehrparvaz.com)می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما درآژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای تابستان 99 می‌توانید از خدمات آن‌ها بهرمند شوید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز