خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد:

حمله جنگنده‌های ایران به پایگاه‌های داعش در عراق / تکذیب همکاری ایران با آمریکا توسط ستاد کل

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۷۳

سخنگوی پنتاگون ادعا کرده است که در چند روز اخیر فانتوم های F۴ ایران چندین بار مقر نیروهای داعش را در عراق بمباران کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا ادعا کرده است که جنگده‌های ایرانی مقر داعش را در عراق بمباران کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از فرانس‌پرس٬ جان کربی سخنگوی پنتاگون ادعا کرده است که در چند روز اخیر فانتوم‌های F۴ ایران چندین بار مقر نیروهای داعش را در عراق بمباران کرده‌اند.

وی در کنفرانس خبری با اعلام این خبر افزود که ائتلاف بین‌المللی بنا به درخواست دولت عراق فقط حملات هوایی انجام می‌دهد.

سخنگوی پنتاگون هرگونه هماهنگی بین ایران و آمریکا در ارتباط با عملیات علیه داعش را تکذیب کرد و افزود تا به امروز هیچ صحبت و هماهنگی بین مقام‌های ایران و عراق در ارتباط با مقابله با داعش انجام نشده است.

از طرف دیگر، سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح هرگونه همکاری با آمریکا را در بمباران مواضع داعش تکذیب کرد. وی افزود که ایران، آمریکا را مسبب ناآرامی‌ها و مشکلات عراق و نیز اقدام‌های تروریستی گروهک داعش می‌داند و بر این باور است که چنانچه طراحی و حمایت‌های آمریکا و ارتجاع منطقه نبود، امروز جهان شاهد تخریب زیرساخت‌ شهرها و روستاها و نیز کشتار فجیع مردم در سوریه و عراق توسط تروریست‌ها نبود.

سردار جزایری هرگونه همکاری با ائتلاف گروهی ضد تروریستی داعش که آمریکا مدعی سردمداری آن است را تکذیب کرد و افزود: اکنون ملت عراق در کنار دولت و ارتش و نیروهای خودجوش، در جبهه‌ای وسیع در حال جنگ با بیگانگان و تروریست‌ها هستند که موفقیت‌های بسیاری هم به دست آورده‌اند و آینده عراق مستقل در گرو همین همکاری و همدلی است و قطعا آمریکا در آینده این کشور جایی نخواهد داشت.

نخستین بار شبکه الجزیره ویدیوئی پخش کرد که در آن تعداد چهار جنگنده فانتوم دیده می‌شدند اما امکان تشخیص آرم و پرچم این کشور این جنگنده‌ها نبود. اما خبرنگار این شبکه ادعا کرد چون در منطقه، ایران و ترکیه از این جنگنده‌ها استفاده می‌کنند و با توجه به اعلام رسمی ترکیه مبنی بر عدم شرکت در ائتلاف بین‌المللی پس این هواپیماها متعلق به ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز