خبرگزاری کار ایران

سفر نوروزی کجا برویم؟ چطور برویم؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۷۶۶

یکی از بهترین زمان‌های سفر، تعطیلات نوروز است که با قرار گرفتن در فصل بهار یک فرصت عالی پیش روی شما قرار می‌دهد. فصل بهار حال و هوای دلنشین و زیبایی دارد و تعطیلات نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای سفر به جا‌های دیدنی ایران است. در این زمان مسافر می‌تواند با خرید بلیط اتوبوس به هر جایی که دوست دارد سفر کند. البته خرید بلیط هواپیما و قطار در اولویت است؛ زیرا با این روش‌ها مسافر سریع‌تر و راحت‌تر به مقصد می‌رسد. در این مطلب همراه ما باشید تا بگوییم در نوروز کجا و چطور برویم؟

بهترین مقاصد برای سفر‌های نوروزی

تعطیلات نوروز در بهترین فصل سال قرار گرفته و این موضوع باعث شده تا مسافر بتواند با گردش و تفریح در طبیعت، سفر راحت و لذت بخشی داشته باشد. در بهار، آب و هوای بیش‌تر مناطق ایران مطبوع و دلپذیر است. از این رو مسافر می‌تواند متناسب با بودجه و سلیقه خود به یکی از مقاصد گردشگری ایران زیبا سفر کند. 

۱. جزیره کیش: یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران، جزیره زیبا و مرجانی کیش است که حتی اگر برای بار چندم هم به آن‌جا سفر کنید باز هم به شما خوش می‌گذرد. علتش هم این است که شما می‌توانید در کنار ساحل قدم بزنید و از مشاهده چشم‌انداز بی‌نظیر آبی بیکران دریا لذت ببرید. شاید هم بخواهید با تجربه تفریحات آبی هیجان‌انگیز، اوقات خوشی را در کنار عزیزانتان بگذرانید. در هر صورت هوای کیش در بهار خیلی خوب است و این فصل بهترین فرصت برای خرید، شنا و گشت و‌گذار به حساب می‌آید. قیمت بلیط هواپیما به مقصد کیش در نوروز گران‌تر می‌شود. از این رو مسافر باید خیلی زود بلیط هواپیما رزرو کند؛ در غیر این‌صورت شاید از پرواز‌ها جا بماند. البته با قابلیت رزرو خودکار بلیط در مِستر بلیط خیالتان راحت باشد؛ زیرا این قابلیت ممکن است از پروازهای تکمیل ظرفیت هم برای شما جایی پیدا کند.

۲. اصفهان: اگر نمی‌توانید به کل جهان سفر کنید، به نصف جهان بروید! ما به شما سفر به شهر زیبای اصفهان را پیشنهاد می‌دهیم که سراسر جاذبه‌های گردشگری متفاوت است. این شهر بزرگ با داشتن مردم با فرهنگ و مهمان نواز، به بهترین شکل از شما میزبانی می‌کند. از طرفی امتحان کردن طعم خوش غذا‌های محلی اصفهان هم یکی دیگر از بهترین تجربه‌های سفر به این شهر دیدنی است. به طور کلی اصفهان از جاذبه‌های دیدنی چیزی کم ندارد و از زیبایی‌های طبیعی گرفته تا شاهکار‌های معماری و بنا‌های تاریخی، همه را در خود جای داده است. رزرو بلیط قطار یکی از راه‌های سریع و ارزان برای سفر به اصفهان محسوب می‌شود.

سفر نوروزی کجا برویم؟ چطور برویم؟

۳. تهران: برخلاف زمان‌های دیگر، پایتخت در تعطیلات نوروز روز‌های آرام و بدون ترافیکی را می‌گذارند. این شهر در تعطیلات بهار آب و هوای مطبوع و دلپذیری دارد و با داشتن مکان‌های دیدنی مختلف، امکان طبیعت گردی در مناظر زیبای اطراف را فراهم کرده است. برج میلاد، برج آزادی، دربند و درکه، بازار‌ها و پاساژ‌های بزرگ و متعدد در کنار روستا‌های دیدنی اطراف شهر از بهترین جاذبه‌های گردشگری تهران هستند که تفریح و گردش در طبیعت را ممکن می‌کنند. در تعطیلات نوروز قیمت بلیط هواپیما به مقصد تهران مناسب‌تر از زمان‌های دیگر است. از این رو مسافران عزیز می‌توانند با سفر هوایی خیلی سریع و راحت به مقصد رسیده و با اقامت در بهترین هتل‌ها، اوقات خوشی را سپری کنند.

۴. جزیره قشم: بهترین فرصت برای بازدید از جزیره قشم، فروردین ماه است. چون از آن به بعد هر چه جلوتر برویم، گرما و رطوبت هوا در مناطق جنوبی بیش‌تر می‌شود. تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت برای گشت‌وگذار ساحلی در قشم و خرید از بازار‌های رنگارنگ این جزیره است. دره ستارگان، تنگه چاهکوه، دره رنگین کمان و سواحل سرخ و نقره‌ای قشم تنها بخشی از بهترین مقاصد گردشگری این جزیره دیدنی هستند.

۵. شیراز: بدون شک نام شیراز شهری که به عطر بهار نارنج‌هایش در بهار معروف است، در لیست بهترین شهر‌های ایران دیده می‌شود. شیراز با داشتن جاذبه‌های گردشگری بکر و زیبا، بهترین مقصد برای سفر‌های نوروزی است که شکوه معماری ایران در دوره‌های تاریخی مختلف را به نمایش می‌گذارد.

سفر نوروزی کجا برویم؟ چطور برویم؟

۶. مشهد: یکی از بهترین تجربه‌های زندگی، تحویل کردن سال نو در حرم مطهر امام رضا علیه السلام است. مشهد به عنوان یک شهر زیارتی با داشتن طبیعت زیبا و بنا‌های تاریخی، یکی از بهترین مقاصد سفر در نوروز است که در فصل بهار آب و هوای مطبوع و دلپذیری دارد. پارک کوهسنگی، آرامگاه فردوسی، ‌ییلاقات طرقبه و شاندیز، شهربازی پارک ملت و... تنها بخشی از جا‌های دیدنی مشهد هستند که در تمام اوقات سال گردشگران زیادی دارند. با خرید بلیط اتوبوس می‌توانید از شهر‌های مختلف به سمت مشهد راهی شوید. شما می‌توانید به جای خرید بلیط اتوبوس از پایانه‌ها، این بلیط‌ها را به‌صورت آنلاین و در خانه از سایت مِستر بلیط بخرید.

۷. تبریز: یکی از باستانی‌ترین شهر‌های ایران، تبریز است که جاذبه‌های تاریخی بسیاری برای بازدید دارد. آب و هوای این شهر در فصل بهار مطبوع و دلپذیر است. از این رو تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای گردش و تفریح در مناظر طبیعت و روستا‌های اطراف این شهر به حساب می‌آید. تبریز بهترین پارک‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها را دارد و یک فرصت بی‌نظیر برای استراحت کردن و لذت بردن از روز‌های تعطیل را پیش رویتان قرار می‌دهد.

۸. رشت: یکی از پرطرفدارترین مقاصد نوروزی برای سفر، شهر زیبای رشت است که مسافر می‌تواند با هواپیما، قطار یا اتوبوس به آن‌جا برسد. در فصل بهار بلیط‌ها و هتل‌ها خیلی سریع رزرو می‌شوند. بنابراین اگر قصد سفرهای ریلی را دارید، رزرو بلیط قطار را به موقع انجام دهید. رشت با داشتن بازار‌های رنگارنگ و جا‌های دیدنی زیبا، در فصل بهار آب و هوای دلپذیری دارد و بهترین مقصد برای سفر در نوروز است.

بهترین زمان برای برنامه‌ریزی سفر‌های نوروزی

بهترین زمان برای برنامه‌ریزی سفر‌های نوروزی، چند ماه قبل شروع تعطیلات است. به دلیل افزایش تقاضا برای خرید بلیط و رزرو هتل نباید برنامه‌ریزی‌های سفر را در روز‌های پایانی سال انجام دهید. در عوض با خرید به موقع بلیط و رزرو سریع هتل از تاریخ و زمان دقیق سفر مطلع شوید. سپس با شروع تعطیلات چمدان خود را بسته و به سمت مقصد دلخواهتان حرکت کنید. 

نوروز یکی از بهترین زمان‌های برای مسافرت ما ایرانیان است. علاوه بر آب‌ و هوای خوب شهرهای بهاری در روزهای ابتدایی فروردین، خیلی از شهرهای ایران جشن‌ها و جشنواره‌های متعددی برگزار می‌کنند. برای اینکه حال و هوای سفر در نوروز را از دست ندهید و سفری ارزان‌تر را تجربه کنید، خرید بلیط مسافرت و رزرو هتل را به‌صورت اینترنتی از سایت‌های معتبری مانند مِستر بلیط و از چند روز قبل انجام دهید. برای اطلاع از تخفیفات ویژه این سایت برای تورها، رزرو هتل‌ها و بلیط سفرها باید عضو سایت شوید و اپلیکیشن مِستر بلیط را نصب کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز