خبرگزاری کار ایران

7 اشتباه رایج معامله گران و تریدرهای ارز دیجیتال + راه حل

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۷۷۴

سرمایه‌ گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال و کسب سود میتواند برای بسیاری از افراد هیجان‌انگیز باشد، اما نیاز به دانش و آگاهی دارد. بسیاری از سرمایه ‌گذاران جدید هنگام ورود به این حوزه و شروع سرمایه ‌گذاری در رمز ارزها در دام یک سری از اشتباهات رایج می‌افتند.

 

این اشتباهات انواع گوناگونی دارند که باعث از بین رفتن دارایی‌ها میشوند. از جمله این اشتباهات می توان به اقدامات ضعیف امنیتی و عدم آگاهی در مورد بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

در ادامه اشتباهات رایجی که توسط سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال تکرار میشود را مورد بررسی قرار داده ایم تا شما بتوانید از آنها اجتناب کنید.

 

1.معامله و ترید بیش از اندازه (اعتیاد به ترید)

یکی از معضلات معامله گران در بازارهای مالی مانند کریپتوکارنسی، انجام معاملات بیش از اندازه یا اور تریدینگ است.  در این وضعیت زمانی اتفاق می افتاد که یک معامله گر در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی معامله را انجام میدهد که این باعث افزایش ریسک و کاهش احتمال کسب سود میشود.

همچنین این شرایط، به سلامت جسمانی و حتی روحی تریدر نیز ضربه وارد میکند. برخی از افراد به معامله گری و ترید اعتیاد پیدا کردند و در طول روز تعداد معاملات بسیار زیادی را نسبت به حد معمول انجام میدهند.

 

دلایل اور تریدینگ چیست؟

به صورت خلاصه اور تریدینگ (Over Trading) به دلایل زیر ایجاد می شود:

  1. اعتیاد به ترید
  2. نداشتن نظم  و انضباط معاملاتی
  3. ترس از دست دادن یا فومو

اکنون چگونه باید از این وضعیت جلوگیری کرد؟ در ادامه به نکاتی برای جلوگیری از انجام معامله بیش از اندازه میپردازیم.

 

راه های جلوگیری از اور تریدینگ

روش های متفاوتی بسته به شخصیت افراد و نحوه معامله آنها وجود دارد:

  • مدیریت ریسک داشته باشید و تنها با مقدار پولی وارد شوید، که ترس ازدست دادن آن را ندارید
  • استراتژی معاملاتی داشته باشید و به آن پایبند باشید
  • به خودتان استراحت دهید و از معامله ی بیش از حد دوری کنید
  • کنترل احساسات خود را در دست بگیرید و از آنها در معاملات خود پیروی نکنید

7 اشتباه رایج معامله گران و تریدرهای ارز دیجیتال + راه حل

2.عدم تعیین حد سود و حد ضرر

یکی دیگر از عوامل مهم در ضرر بسیاری از معامله گران، تعیین نکردن حد سود و حد ضرر در معاملات خود است. قبل از پرداختن به این اشتباه رایج، بهتر است با تعریف حد سود و حد ضرر آشنا شویم.

حد سود چیست؟

حد سود یا تیک پروفیت (TP) قیمتی است که معامله گر میزان سود مدنظر خود را کسب کرده و در آن قیمت از معامله خارج می شود. این محدوده قیمتی بایستی قبل از باز کردن و انجام معامله تعیین شود.

حد ضرر چیست؟

حد ضرر یا استاپ لاس (SL)  قیمتی است که در آن معامله گر حداکثر ریسک ضرر را انتخاب کرده و در آن نقطه قیمتی اقدام به بستن معامله خود میکند. در واقع حد ضرر نقطه ای از قیمت است که نشان دهنده اشتباه بودن پیش بینی معامله گر از روند قیمتی میباشد.

یکی از مهمترین مزیت های خرید بیت کوین از اوکی اکسچنج، تعیین حد سود و حد ضرر است که در صرافی ارز دیجیتال ایرانی، باعث تمایز این صرافی با رقبا شده است.

 با تعیین حد سود و حد ضرر قبل از انجام معامله، از تاثیر احساسات در ترید و همچنین نوسانات بیش از اندازه جلوگیری می کنید.

 

3.ارسال دارایی به آدرس اشتباه

یکی دیگر از اشتباهاتی که ممکن است برای معامله گران و خریداران رمز ارزها اتفاق بیفتد، ارسال دارایی به آدرس اشتباه است. این مورد معمولا در بازار کریپتوکارنسی اتفاق میفتد و معامله گر در انتقال دارایی خود، آدرس مقصد اشتباه را وارد کرده و در نتیجه ی دارایی خود را به شخص دیگری منتقل میکند.

 

برای جلوگیری از این اتفاق چندین راه وجود دارد:

  1. آدرس حساب مقصد را از منبع معتبر کپی کنید
  2. قبل از انجام نقل و انتقالات چندین بار آدرس کیف پول مقصد را بررسی کنید
  3. از کیف پول ها و بسترهای امن و معتبر برای نقل و  انتقالات خود استفاده کنید. برخی از صرافی ها و کیف پول ها دارای پشتیبانی برای بازگردانی دارایی شما هستند.

صرافی اوکی اکسچنج با دارا بودن ولت امن و پشتیبانی 24 ساعته امکان نگهداری رمز ارزها و دارایی کاربران خود را فراهم کرده است.

7 اشتباه رایج معامله گران و تریدرهای ارز دیجیتال + راه حل

4.شلوغی سبد سرمایه گذاری و ترید

ابتدا بهتر است به تعریف کامل این مورد بپردازیم. شلوغی سبد سرمایه گذاری به معنی داشتن تعداد بسیاری دارایی در سبد سرمایه گذار است.

این امر باعث میشود که معامله گر کنترل سبد ارز دیجیتال خود را از دست بدهد و مدیریت آن برای سرمایه گذار سخت می شود.

 

از دلایلی که باعث شلوغ شدن سبد سرمایه گذاری می شود، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نداشتن برنامه ریزی و استراتژی
  • ترس از دست دادن یا فومو که باعث می شود دارایی های زیادی را به سبد خود اضافه کنید
  • پیروی از توصیه های دیگران و خرید هر دارایی پیشنهاد شده توسط اطرافیان

 تصور کنید در حال بررسی قیمت ارز دیجیتال در صرافی اوکی اکسچنج هستید و رشد قیمت یک رمز ارز را مشاهده و سپس آن را به سبد خود اضافه کردید؛ این امر باعث می شود سبد خرید شما شلوغ شود.

پس بهتر است با استراتژی و برنامه اقدام به خرید رمز ارزها داشته باشید.

7 اشتباه رایج معامله گران و تریدرهای ارز دیجیتال + راه حل

  1. گم کردن کلید خصوصی کیف پول

کلید خصوصی کیف پول نشان دهنده اثبات مالکیت شما بر آدرس کیف پول است و هرگز نباید در اختیار کسی قرار گیرد. فرقی نمیکند کیف پول شما آفلاین باید یا آنلاین، در هر حالت این کلید خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید در اختیار دیگران قرار گیرد؛ زیرا این کار ممکن است منجر به از دست دادن وجه شود.

 کلید خصوصی کیف پول تراست ولت یا متامسک یا .... ، باید در جایی امن که فقط شما محل آن را می دانید ذخیره شود. حتما توجه داشته باشید که اگر کلید خصوصی کیف پول شما گم شود، هیچ راهی برای بازیابی یا ایجاد مجدد آن وجود ندارد و شما دارایی خود را از دست خواهید داد.

  1. انجام معامله در صرافی های نامعتبر

اگر قصد سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها را دارید، صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی را انتخاب نکنید. صرافی های خارجی به دلیل اعمال تحریم های بین المللی به کاربران ایرانی هیچ گونه خدماتی ارائه نمی دهند.

 تقریبا اکثر صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی ها در دسترس نیستند. با وجود اینکه برخی از آنها به آی پی های ایرانی خدمات ارائه میدهند اما این خدمات فاقد پشتیبانی است.

در نتیجه نباید به صرافی های خارجی اعتماد نمایید و مبالغ سنگینی از دارایی خود را معامله کنید.

در این صرافی ها هر لحظه ممکن است دارایی شما مسدود شده و از دسترس خارج گردد. در این صورت شما حتی قادر به پیگیری نخواهید بود.

بهترین کار انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی امن و معتبر مانند اوکی اکسچنج است!

صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج، علاوه بر این که داخل ایران فعالیت دارد و پشتیبانی 24 ساعته ارائه میدهد شما میتوانید هرگونه مشکل را به راحتی پیگیری کنید.

  1. فراموش کردن عبارت بازیابی کیف پول

هنگامی که کیف پول جدیدی میسازید، به شما یک عبارت بازیابی می دهد که از شما خواسته میشود تا برای جلوگیری از فراموش کردن، آن را یادداشت نمایید. این عبارت بازیابی را از 12 تا 24 واژه با ترتیب مشخص ساخته شده است.

در شرایطی که کیف پول خود را گم کنید، این عبارت بازیابی به شما کمک خواهد کرد تا دوباره کلید خصوصی خود را تولید کرده که بتوانید به ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشید.

در نتیجه ذخیره عبارت بازیابی از ضرر کردن و از دست رفتن دارایی شما جلوگیری میکند.

جمع بندی

در این مقاله با اشتباهات رایج معامله گران آشنا شدیم. کنترل احساسات، داشتن استراتژی و مکتوب کردن کلید های خصوصی کیف پول، از مهمترین نکاتی است که باید همیشه در خاطر داشته باشید. معامله و خرید ارز دیجیتال از صرافی اوکی اکسچنج نیز به علت ارائه ابزارهای متفاوت، بستری برای عدم اشتباه معامله گران میباشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز