خبرگزاری کار ایران

با واردات ماشین‌آلات عمل‌آوری میگو از اروپا

ایران هم به فهرست تولیدکنندگان میگو بلانچ در بازار جهانی پیوست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۹۱۷

مدیرعامل شرکت سروش سلامت نیکان گفت: شرکت سروش سلامت نیکان با نام تجاری شارین در حوزه محصولات دریایی فعالیت دارد و اولین تولیدکننده میگو کوک یا بلانچ در ایران است.

مسعود محمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به اینکه عمل‌آوری میگو یک کار جدید در ایران است،‌ شرکت «سروش سلامت نیکان» جزو نخستین شرکت‌هایی بود که دستگاه‌ها و ماشین‌آلات عمل‌آوری میگو را از اروپا وارد کرد و خوشبختانه صادرات خوبی نیز داریم.

محمدی در مورد دریافت عوارض نیم درصدی جبران آب مجازی از محصولات کشاورزی و غذایی صادراتی گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و فشارهایی که به تولید کنندگان وارد شده، اخذ هرگونه هزینه اضافه برای صادرکنندگان سنگین تمام می‌شود. در حال حاضر از طریق سازمان شیلات و اتحادیه تولید و تجارت آبزیان رایزنی‌هایی انجام شده تا بتوان این عدد را حذف یا به حداقل ممکن رساند.

محمدی یکی از مشکلات صادرات از جمله آبزیان را بازگشت ارز دانست و گفت: یکی از بزرگترین موانع حال حاضر صادرکنندگان، بازگشت ارز حاصل از صادرات است که اعلام شده در سامانه (نیما) ثبت شود که مبنای درستی ندارد؛ چرا که خرید مواد اولیه، حقوق، دستمزد و هزینه‌های متفرقه‌ای که برای تولیدکننده با ارز آزاد حساب می‌شود بهای سنگینی دارد. قطعا این امر ملزم به تصمیمات جدی مدیریتی در سطح کلان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز