خبرگزاری کار ایران

بهترین سم برای سوسک کابینت چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۳۹۳

 

کسانی که به نظافت خانه اهمیت می‌دهند، دیدن سوسک را مانند کابوس می‌دانند! ازطرفی، وجود موادغذایی و تاریک بودن داخل کابینت‌ها، محیط مناسبی را برای تخم‌ریزی سوسک‌ها فراهم می‌کند. این حشرات قهوه‌ای چندش‌آور ممکن است ناقل آلودگی‌های مختلف باشند یا سبب تشدید برخی از بیماری‌ها شوند. به همین دلیل باید سریع دست به کار شوید و بهترین سم سوسک کابینت را تهیه کنید.

در ادامه این مطلب ابتدا توضیح می‌دهیم که هنگام خرید سم سوسک کابینت به چه نکاتی توجه کنید و سپس، تجهیزات موردنیاز برای سم پاشی سوسک کابینت را به شما معرفی می‌کنیم. اگر شما هم از وجود سوسک‌های ریز و درشت در خانه خسته شده‌اید، این مطلب را با دقت بخوانید تا سریع‌تر از شر این حشرات چندش‌آور خلاص شوید!

تاثیر محیط بر انتخاب بهترین سم برای سوسک کابینت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب قوی‌ترین سم سوسک کابینت باید در نظر بگیرید، محیط استفاده از سم است. مثلا سم سوسک کش قوی کابینت در آشپزخانه یک منزل آپارتمانی، با سم سوسک کش برای آشپزخانه‌های صنعتی و مکان‌هایی با متراژ بالا کاملا متفاوت است.

همچنین توجه کنید که محیط آشپزخانه و کابینت‌ها معمولا گرم، مرطوب و تاریک است؛ بنابراین سوسک‌ها فرصت بسیاری برای رشد و تکثیر دارند. هنگام انتخاب سم سوسک کش کابینت قوی، سمی را خریداری کنید که از قدرت بالایی برای از بین بردن سوسک‌ها برخوردار باشد.

نوع سوسک را برای خرید قوی‌ترین سم سوسک کابینت در نظر بگیرید

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات برای انتخاب قوی‌ترین سم سوسک کابینت، در نظر گرفتن نوع سوسک است. شاید یک سم برای نوع خاصی از سوسک بسیار کشنده باشد ولی نوع دیگری از سوسک را از بین نبرد. برخی از انواع سوسک، سیستم دفاعی قوی‌تری دارند و در برابر سم‌ها مقاوم هستند.

سم شات گان به‌عنوان قوی‌ترین سم سوسک کش کابینت شناخته می‌شود که در فاصله ۸ روز انواع سوسک، خصوصا سوسک‌های ریز کابینتی را از بین می‌برد. یک مورد سم سوسک ریز قوی دیگر نیز، سم ریپلزال است. این سم با ایجاد اختلال در چرخه زندگی انواع سوسک، در کمترین زمان ممکن باعث از بین رفتنشان می‌شود.

بهترین سم برای سوسک کابینت چیست؟

بررسی میزان آلودگی محیط پیش از سم مخصوص سوسک کابینت

هنگام انتخاب بهترین سم برای سوسک کابینت، باید میزان آلودگی محیط را هم در نظر بگیرید. منظور از آلودگی، تعداد سوسک‌های موجود در آن فضا است. اگر تخم سوسک یا سوسک‌های جوان بسیاری را در محیط مشاهده کردید، این مورد بالا بودن میزان آلودگی را نشان می‌دهد. در چنین شرایطی باید قوی ترین سم سوسک کش کابینت را خریداری کنید تا سوسک‌ها ریشه‌کن شوند. اگر فقط چند عدد سوسک را در فواصل زمانی نسبتا طولانی مشاهده کردید، احتمالا یک سم سوسک کابینت ملایم نیز به کارتان می‌آید.

تجهیزات ایمنی ضروری برای سم پاشی سوسک کابینت 

نکته‌ای که هم‌زمان با تهیه بهترین سم برای سوسک کابینت باید به آن توجه کنید، استفاده از تجهیزات مخصوص این کار است. زمان استفاده از سم سوسک کش قوی کابینت، برای جلوگیری از بروز مشکلات سلامتی، باید از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید. در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم. 

لباس ایمنی؛ یکی از مهم‌ترین تجهیزات هنگام سم پاشی سوسک کابینت

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که هنگام سمپاشی باید از آن استفاده کنید، لباس کار است؛ درواقع حتی برای سمپاشی کابینت‌های آشپزخانه منزل خود نیز باید لباسی به‌جز لباس‌های راحتی خانگی بپوشید؛ چون سم به درز پارچه نفوذ می‌کند و ممکن است به پوست آسیب برساند.

هنگام استفاده از سم برای سوسک کابینتی در آشپزخانه‌های بزرگ مانند رستوران‌ها یا آشپزخانه‌های صنعتی، باید از لباس کار ایمنی  هنگام سمپاشی استفاده کنید. لباس ایمنی جلوی تماس مستقیم ذرات سم به پوست بدن را می‌گیرد.

دستکش؛ کاهش خطر تماس مستقیم سم با پوست دست

هنگام سمپاشی کابینت، مسلما دست‌ها اولین جایی هستند که با ذرات سم تماس دارند. تماس قوی‌ترین سم سوسک کابینت با پوست دست، باعث بروز حساسیت‌های پوستی می‌شود و برای سلامتی ضرر دارد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، باید از دستکش‌های محکم مانند دستکش‌های کار استفاده کنید.

انواع دستکش کار جنس پلاستیکی یا پارچه‌ای دارند و به دلیل وجود لایه محافظ درون دستکش، از نفوذ سم سوسک ریز کابینت به پوست دست‌ها جلوگیری می‌کنند. در نظر داشته باشید که قیمت دستکش کار  پلاستیکی و پارچه‌ای با هم متفاوت است؛ معمولا دستکش‌های پارچه‌ای گران‌تر هستند؛ البته قیمت دستکش کار به برند آن نیز بستگی دارد.

ماسک؛ جلوگیری از آسیب‌های تنفسی ناشی از سم مخصوص سوسک کابینت

ترکیبات استفاده‌شده در انواع سم سوسک کابینت ام دی اف یا فلزی، از قوی‌ترین مواد شیمیایی هستند. ورود ذرات این سم‌ها درون ریه، بدون‌شک بروز حساسیت‌های تنفسی و در بدترین شرایط آلرژی‌های مزمن را به همراه دارند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، هنگام استفاده از بهترین سم برای از بین بردن سوسک کابینت، حتما از ماسک مخصوص نیز استفاده کنید.

برای سم پاشی فضاهای بزرگ باید از انواع ماسک مخصوص سمپاشی و ماسک‌های ایمنی استفاده کنید. اگر از ماسک یکبار مصرف استفاده می‌کنید، بلافاصله بعد از تمام شدن سمپاشی ماسک را دور بیندازید. اگر در آشپرخانه‌های بزرگ صنعتی مشغول به کار هستید، علاوه‌بر این که برای سمپاشی به ماسک‌های شیمیایی مخصوص نیاز دارید، باید کفش کار مناسبی هم داشته باشید. هنگام  خرید کفش کار سایز آن را در نظر بگیرید تا در ساعات طولانی کار کردن و پوشیدن آن، اذیت نشوید. 

بهترین سم برای سوسک کابینت چیست؟

نکات مهم درباره سم پاشی سوسک کابینت 

بعد از این که قوی‌ترین سم برای سوسک کابینت را خریداری کردید، نوبت به سم‌پاشی می‌رسد. هنگام سم پاشی سوسک کابینت، باید به برخی از نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

پیش از سم پاشی سوسک کابینت، ابتدا همه ظروف و مواد غذایی را از کابینت خارج کنید.

سم برای سوسک کابینت را در همه طبقات و قسمت‌های مختلف کابینت اسپری کنید.

برچسب دستورالعمل استفاده از سم سوسک کابینت را با دقت بررسی و سم را طبق دستور استفاده کنید.

مقدار استفاده از سم سوسک کابینت را در نظر بگیرید. لازم نیست همه سم را در یک نوبت مصرف کنید؛ مگراین‌که تعداد سوسک‌ها بسیار بالا بوده یا در برابر سایر سم‌ها مقاوم باشند.

علاوه‌بر این موارد، پس از پایان کار سم‌پاشی، سم سوسک کش کابینت را در محلی دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید. همچنین بعد از پایان سم پاشی سوسک کابینت، لباس کار و تجهیزاتی که از آن‌ها استفاده کردید را سریعا بشویید و خودتان هم با آب ولرم و صابون دوش بگیرید.

تجهیزات ایمنی سم پاشی سوسک کابینت را از ماه ایمن خریداری کنید

انواع مختلفی از سم سوسک کابینت به‌صورت اسپری، مایع، پودری و خمیری وجود دارند؛ ولی برای انتخاب قوی‌ترین سم سوسک کابینت، باید ابتدا نوع سوسک را تشخیص دهید. برای این کار می‌توانید کمی در فضای اینترنت جستجو کنید یا از افراد متخصص در شرکت‌های سم‌پاشی کمک بگیرید.

بعد از انتخاب بهترین سم برای از بین بردن سوسک کابینت، باید تجهیزات لازم برای انجام این کار را نیز تهیه کنید. از جمله مهم‌ترین تجهیزاتی که به آن‌ها نیاز دارید باید به ماسک، دستکش و لباس مخصوص اشاره کنیم. اگر حجم سم پاشی سوسک کابینت بالا است، به تجهیزات دیگری مثل عینک ایمنی و لباس ایمنی حرفه‌ای هم نیاز خواهید داشت. برای تهیه همه این تجهیزات، پیشنهاد می‌کنیم به سایت فروشگاه ماه ایمن سر بزنید. در این فروشگاه باسابقه، انواع تجهیزات ایمنی فردی با نازل‌ترین قیمت به فروش می‌رسند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز