خبرگزاری کار ایران

علت روشن نشدن ماکروفر کنوود و نحوه رفع مشکل

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۱۲۶

روشن نشدن ماکروفر کنوود از رایج ترین مشکلات گزارش شده برای این دستگاه می باشد. دلایل مختلفی بر روشن نشدن مایکروفر کنوود دلالت دارد اما پیش از هر چیزی شما باید از اتصال برق و جریان مناسبی از انرژی الکتریکی اطمینان حاصل نمایید.

 

علت روشن نشدن مایکروفر کنوود | چه دلایلی سبب روشن نشدن ماکروفر کنوود می شود؟

ماکروفر کنوود از جمله دستگاه هایی است که در اکثر آشپزخانه ها وجود دارد و از وسایل پر کاربرد می باشد. بنابراین روشن نشدن آن بسیاری از کارها از جمله گرم کردن غذا را به تعویق می اندازد و زمان بیشتری باید صرف گرم کردن غذا کنید.

ممکن است در اثر گذر زمان کارایی مایکروفر کنوود کاهش یابد و قطعاتی از آن معیوب گردد و نیاز به تعمیر و یا تعویض آن ها شود. همانطور که گفته شد یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای این دستگاه گزارش شده است روشن نشدن ماکروفر کنوود است. با ما همراه باشید تا به بررسی تمام موارد و علت ها بپردازیم.

معیوب بودن میکروسوئیچ درب مایکروفر کنوود، یکی از دلایل روشن نشدن دستگاه

درب ماکروفر کنوود دارای میکروسوئیچ می باشد و هدف از طراحی و نصب آن این است که درب را محکم و به طور کامل بسته نگه دارد تا اجزا بتوانند با دستور برد الکترونیکی وظایف خود را انجام دهند. وظیفه ی دیگر میکروسوئیچ درب این است که هنگام باز کردن درب جریان برق در دیگر قسمت ها و بدنه ی ماکروفر کنوود را قطع می کند و از روشن ماندن آن ها جلوگیری می کند. بنابراین اگر این قطعه خراب باشد می تواند دلیل روشن نشدن ماکروفر کنوود شود زیرا برد با وجود این مشکل فرمانی صادر نمی کند.

در مواردی ممکن است ایراد در زبانه های درب ماکروفر کنوود باشد. برای مثال شکسته باشد و یا ترک برداشته باشد به این صورت که این زبانه ها بر روی میکروسوئیچ درب قرار نمی گیرد و فرمان مربوطه به برد الکترونیکی صادر نمی شود. پس سالم بودن این قطعه نیز حائز اهمیت می باشد.

معیوب بودن مگنترون ماکروفر کنوود دلیل دیگر روشن نشدن دستگاه

مگنترون کار اصلی مایکروفر کنوود یعنی گرم کردن غذا را در داخل دستگاه انجام می دهد. در واقع مگنترون با تولید و انتشار امواج لازم به تمام قسمت های غذا سبب گرم شدن غذا می شود. حال اگر این فرکانس ها و امواج لازم به اندازه ی کافی تولید نشود و یا اصلا تولید نشود نشان می دهد که مگنترون معیوب شده است و سبب روشن نشدن ماکروفر کنوود می شود.

بنابراین این قطعه را مورد توجه قرار دهید و برای تعمیر و یا تعویض آن به تعمیرکار مجرب نمایندگی مایکروفر کنوود مراجعه نمایید.

علت روشن نشدن ماکروفر کنوود و نحوه رفع مشکل

معیوب شدن دیودهای مایکروفر کنوود

دیودهای ماکروفر کنوود طراحی و نصب شده اند تا انرژی و ولتاژ لازم را برای کار مگنترون فراهم کنند و در نتیجه سبب گرم شدن غذا شوند. حال اگر دیودها سالم نباشند و یا نتوانند انرژی لازم را برای مگنترون تامین کنند سبب روشن نشدن مایکروفر کنوود و در واقع از کار افتادن دستگاه می شود. پس لازم است که این قطعه را بررسی و تعمیر نمایید. دیودهای ماکروفر کنوود معمولا نزدیک به خازن با ولتاژ بسیار بالا قرار دارند از این رو خطر برق گرفتگی در هنگام تعمیر بسیار زیاد است. پس بهتر است که برای تعمیر این قطعه به یک متخصص از نمایندگی مجاز تعمیرات کنوود مانند نمایندگی کنوود پشتیبان kenwoodposhtiban.ir مراجعه نمایید.

معیوب بودن فیوزهای ماکروفر کنوود از دیگر دلایل روشن نشدن دستگاه

ماکروفر کنوود دارای 2 فیوز می باشد که در ادامه با هر دوی آن ها آشنا می شوید.

  • فیوز سرامیکی: در حقیقت هدف از نصب این فیوز حرارتی در ماکروفر کنوود این است که از تمام قسمت ها و بدنه ی ماکروفر در هنگام نوسانات شدید برق محافظت می کند و اگر این فیوز بسیار مهم بسوزد و یا معیوب شده باشد سبب روشن نشدن ماکروفر کنوود می شود زیرا ممکن است در صورت عملکرد نادرست فیوز خسارت های زیادی ایجاد شود.
  • فیوز حرارتی: همانطور که از اسم این فیوز حرارتی مشخص است وظیفه ی جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دستگاه را دارد. حال هر گونه عیب و نقص در این فیوز سبب روشن نشدن و از کار افتادن ماکروفر کنوود می شود.

وجود این دو فیوز در ماکروفر کنوود بسیار حائز اهمیت و ضروری می باشد و در صورتی که حتی قستی از یکی از فیوزها معیوب شود سبب روشن نشدن ماکروفر می شود.

خرابی برد الکترونیکی مایکروفر کنوود

معیوب بودن برد الکترونیکی برای روشن نشدن ماکروفر کنوود به ندرت اتفاق می افتد اما بهتر است بعد از اطمینان از درست بودن دیگر موارد، این قطعه نیز مورد بررسی قرار گیرد. در اکثر مواقع در اثر استفاده ی مداوم و زیاد از مایکروفر برد می سوزد و نیاز به تعویض می باشد اما در بعضی موارد نیز یک سری مشکلات فنی برای این قطعه ایجاد می شود که با تعمیر آن دیگر مشکلی رخ نمی دهد. از آن جایی که برد الکترونیکی ماکروفر کنوود بسیار حساس می باشد به شما پیشنهاد می کنیم که برای تعمیر آن و یا تعویض آن به تعمیرکار مجرب مراجعه نمایید و از خسارت های دیگر جلوگیری نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز