خبرگزاری کار ایران

چگونه خودمان ویزای هند بگیریم؟ راهنمای تصویری اخذ ویزا هندوستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۰۵۱

برای اخذ ویزای هند باید حتماً به سفارت این کشور در تهران مراجعه نمایید. البته قبل از مراجعه باید فرم درخواست ویزای هندوستان را به صورت آنلاین پرکرده و بعد از پرینت گرفتن امضا و در روز وقت سفارت به افسر کنسلی تحویل دهید. ویزای هند مصاحبه ندارد و شما فقط برای انگشت نگاری و تحویل مدارک به سفارت این کشور مراجعه می‌کنید!

فرم درخواست ویزای هند را خودتان پر کنید!

همان طور که گفتیم، فرم درخواست ویزای هند به صورت آنلاین است و تا زمانی که فرم درخواست روادید هند پر نشود نمی‌توانید به سفارت این کشور مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تمامی ویزا‌‌های این کشور یعنی، توریستی، تحصیلی، کاری، تحقیقاتی، خانواده و... باید از طریق درگاه سایت اداره مهاجرت این کشور درخواست شود.

بر همین اساس ابتدا از طریق  این سایت فرم درخواست ویزای هند را پر کنید. برای پر کرده فرم ویزای هند مراحل زیر را طی نمایید.

  1. تصویر شماره یک

چگونه خودمان ویزای هند بگیریم؟ راهنمای تصویری اخذ ویزا هندوستان

بعد از ورود به سایت اداره مهاجرت هند بر روی گزینهای که با فلش مشخص شده است کلیک کنید تا فرانید درخواست ویزای شما آغاز شود.

  1. تصویر شماره دو

چگونه خودمان ویزای هند بگیریم؟ راهنمای تصویری اخذ ویزا هندوستان

بعد از کلیک بر روی گزینه REGULAR/PAPER VISA APPLICATION وارد صفحه نخست درخواست ویزا می‌شوید. در این صفحه اطلاعات مقدماتی نظیر کشوری که در آن به دنیا آمده‌اید، سفارتی که قصد دارید به آن درخواست خود را مطرح کنید و نوع ویزایی که مورد نیاز شما است باید پاسخ داده شود.

دقت داشته باشید که فرم درخواست ویزای هند قابل‌ویرایش شدن نیست و در صورت هرگونه اشتباه باید دوباره فرم درخواست را پر کنید. همچنین در این صفحه به نوع ویزایی که درخواست می‌دهید و هدف از سفرتان دقت کنید. این دو سوال با فلش قرمز مشخص شده‌اند.

سؤالات را یک‌به‌یک پر و بر روی دکمه continue کلیک کنید.

  1. تصویر شماره سوم

چگونه خودمان ویزای هند بگیریم؟ راهنمای تصویری اخذ ویزا هندوستان

این صفحه سؤالات اساسی فرم درخواست ویزا است. در این صفحه باید اسم، فامیل، تاریخ تولد، کشور محل تولد، دین، شماره پاسپورت و... را با دقیق پر کنید. بعد از پر کردن فرم یک بار دقیق آن را بررسی کنید و بخوانید تا مشکلی در آن نباشد. سپس بر روی گزینه save and continue  کلیک کنید.

  1. مرحله آخر

در مرحله آخر وارد صفحه بارگذاری مدارک می‌رسید. در این صفحه تمامی مدارک مورد نیاز ویزای هند را بارگذاری کنید سپس دکمه save را بزنید تا فرم در سیستم به ثبت برسد.

بعد از پرکردن فرم درخواست ویزا باید فرم را پرینت گرفته و به صورت دستی امضا کنید. فرم باید در روز وقت سفارت هند همراه شما باشد و با سایر مدارک به افسر سفارت تحویل داده شود.

چگونه خودمان ویزای هند بگیریم؟ راهنمای تصویری اخذ ویزا هندوستان

کارگزاری سفارت هند در ایران IVAC

کارگزاری هند در ایران یعنی IVAC  امور مربوط به انگشت نگاری، تحویل مدارک مورد نیاز ویزا از متقاضی و ارسال آن به سفارت هند در ایران را بر عهده دارد. این شرکت که در سه شهر تهران، اصفهان و مشهد نمایندگی دارد، خدماتی نظیر فتوکپی، پرکردن فرم درخواست ویزا، بیمه مسافرتی، عکس مخصوص پاسپورت، پیگیری وضعیت ویزا را به شما ارائه می‌دهد.

 

رزرو وقت سفارت هند برای درخواست ویزا الزامیست!

برای اینکه بتوانید ویزای هند اخذ کنید نیازی به رزرو وقت سفارت ندارید و فقط با پر کردن فرم درخواست ویزا و مدارک مورد نیاز به یکی از دفاتر کارگزاری IVAC در تهران، مشهد یا اصفهان مراجعه کرده و بعد از انگشت‌نگاری منتظر پاسخ ویزای خود باشید. توجه کنید که بدون انگشت نگاری پرونده درخواست ویزای هند شما به جریان نخواهد افتاد. در این روز از تمامی انگشتان دست اسکن گرفته شده و اطلاعات بیومتریک شما ثبت خواهد شد. توجه داشته باشید که این اطلاعات تا 5 سال در سیستم اداره مهاجرت این کشور نگه داشته می‌شود.

نحوه پرداخت هزینه ویزای هند

هزینه ویزای هند به صورت نقدی از شما در روز قرار ملاقات با کارگزاری IVAC دریافت خواهد شد. هزینه ویزای هند می‌تواند به صورت ریالی پرداخت شود. همچنین علاوه بر هزینه ویزا می‌بایست هزینه خدمات کارگزاری این کشور را نیز پرداخت کنید.

برای مثال هزینه ویزای توریستی یک بار ورود به کشور هند 100 دلار آمریکا است و هزینه خدمت کارگزاری این کشور در تهران 5.5 دلار می‌باشد. شما می‌توانید این هزینه را به‌صورت ارز ریال پرداخت کنید.

آدرس، شماره تلفن و ایمیل مراکز کارگزاری هند

  1. کارگزاری IVAC در تهران

آدرس: تهران، بلوار آفریقا، کوچه آناهیتا پلاک 2 طبقه 1

تلفن: 02191005012

ایمیل:  infoiran@ivsglobal.in 

  1. کارگزاری IVAC در مشهد

آدرس: مشهد، بلوار احمدآباد، خیابان ابوذر هشتم پلاک 58

تلفن دفتر: 0513.8431919 فکس: 05138402552

ایمیل: infoiran@ivsglobal.in

  1. کارگزاری IVAC در اصفهان

آدرس: اصفهان، چهارباغ خیابان خواجو پلاک 242

شماره: 03132733370

ایمیل: infoiran@ivsglobal.in

نکات حضور در دفتر وک تهران و مشهد

توجه داشته باشید که در زمان حضور در سفارت یا درخواست ویزای هند باید:

  1. گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  2. تمامی گذر‌نامه‌های قدیمی ( در صورت موجود بودن)
  3. دو قطعه عکس با فرمت پاسپورت (یکی از عکس‌ها باید بر روی فرو درخواست منگنه شود)
  4. فرم درخواست ویزا پر و امضا شده

چگونه خودمان ویزای هند بگیریم؟ راهنمای تصویری اخذ ویزا هندوستان

به آژانس‌های مسافرتی اعتماد کنید!

درخواست ویزای هند شاید در مرحله اول خیلی آسان به نظر برسد و همین طور هم است! ولی سفارت این کشور درخواست‌های انفرادی ویزا به صورت توریستی را زمانی قبول می‌کند که از طرف آژانس‌های مسافراتی معتبر ارسال شده باشند. بهتر است اخذ اینگونه ویزاهایی که هزینه کمی برای شما به همراه دارد را به آژانس‌های توریستی معتبر بسپارید تا برای یک ویزای ساده مجبور نباشید چند بار درخواست دهید. گروه ویزالند معتبرترین مرجع فارسی ویزا در ایران، میتواند در کمترین زمان ممکن ویزای هند را برای شما اخذ کند.  

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز