خبرگزاری کار ایران

دزدگیر سیم کارتی و بی سیم از نظر کارکرد چه تفاوتی باهم دارند؟

کد خبر : ۱۳۸۳۸۱۵

دزدگیرهای سیم کارتی و بی سیم هر دو سیستم‌ های امنیتی هستند که برای محافظت از خانه یا کسب و کار شما در برابر سرقت طراحی شده‌ اند. با این حال، تفاوت‌ های کلیدی بین این دو نوع دزدگیر وجود دارد. در ادامه خواهید دید که این دو مدل دزدگیر کاملا متفاوت هستند و نام هرکدام برگرفته از بخشی از سیستم داخلی دزدگیر می باشد.

برای خرید دزدگیر منزل یا مغازه و یا بهتر است بگوییم به صورت کلی قبل از انتخاب سیستم امنیتی لازم باید با ویژگی های هر مدل دزدگیر آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

دزدگیر سیم کارتی و بی سیم از نظر کارکرد چه تفاوتی باهم دارند؟

دزدگیرهای سیم کارتی از یک سیم کارت برای برقراری ارتباط با مرکز کنترل استفاده می‌ کنند در واقع تلفن کننده ی آنها سیم کارتی است. یعنی حتی اگر خط تلفن ثابت شما قطع شود، دزدگیر همچنان می‌ تواند هشدار دهد. دزدگیرهای سیم کارتی همچنین معمولاً از نظر ویژگی‌ ها پیشرفته‌ تر از دزدگیرهای معمولی هستند.

انواع دزدگیر بی سیم در واقع دارای چشمی های بی سیم هستند که از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط با مرکز کنترل استفاده می‌ کنند که نصب و راه‌ اندازی آن ها آسان‌ تر از دزدگیرهایی با چشمی سیمی است. دزدگیر های سیم کارتی مزیتی که دارند این است که می‌ توان آن ها را در مکان‌ هایی که دسترسی به خط تلفن ثابت وجود ندارد، نصب کرد.

با این حال، دزدگیرهای بی سیم که چشمی بی سیم دارند معمولاً از نظر ویژگی‌ ها در رده بالاتر قیمت نسبت به دزدگیرهایی با چشمی سیمی قرار دارند. پس در واقع دزدگیر بی سیم و سیم کارتی قابل قیاس با هم نیستند. در حالی که باید دزدگیر بی سیم که چشمی بیسیم دارد و دزدگیر با چشمی سیمی باهم مقایسه شود. دزدگیر سیم کارتی نیز که تلفن کننده سیم کارتی دارد باید با دزدگیر معمولی که تلفن کننده آن به خط ثابت وصل می شود مقایسه شود.

در ادامه این مقاله این دو نوع دزدگیر را با جزییات بیشتری با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

بررسی تفاوت های دزدگیر سیم کارتی و دزدگیر بی سیم

قابلیت اطمینان

دزدگیرهای غیر سیم کارتی که به خط تلفن ثابت متصل می شوند معمولاً قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به دزدگیرهای سیم کارتی دارند. به این دلیل که دزدگیرهای سیم کارتی اگر در جایی آنتن دهی ضعیف باشد ممکن است عملکرد مناسبی نداشته باشند و نتوانند هشدار بدهند.

دزدگیرهای بی سیم که چشمی بی سیم دارند کاربری راحت تری دارند از این بابت که می توانید چشمی را در هرجایی نصب کنید. تا در صورت وقوع خطر هشدار بدهند و این هشدار از طریق دستگاه تلفن کننده دزدگیر به شما منتقل شود.

تعداد ویژگی‌ ها

انواع دزدگیر سیم کارتی معمولاً از نظر تعداد ویژگی‌ ها و مزایا، از دزدگیرهای معمولی برترند. در واقع دزدگیرهای سیم کارتی می‌توانند از طریق سیم کارت به اینترنت متصل شوند و از ویژگی‌های بیشتری مانند نظارت از راه دور، اعلان‌های تلفن همراه و کنترل از راه دور استفاده کنند. اما دزدگیرهایی با تلفن کننده خط ثابت معمولاً از نظر تعداد ویژگی‌ها از دزدگیرهای سیم کارتی ضعیف ترند و ممکن است فقط بتوانند از ویژگی‌های اساسی مانند هشدار محلی استفاده کنند.

دزدگیر هایی با چشمی بی سیم نیز در برابر دزدگیرهای سیمی مزایای بیشتری دارند هم نیازی به سیم کشی ندارند و هم به راحتی می توان تعداد سنسورهای مختلفی را خریداری کرد و در هر نقطه ای از محیط مورد نظر نصب کرد.

دزدگیر سیم کارتی و بی سیم از نظر کارکرد چه تفاوتی باهم دارند؟

سهولت نصب

دزدگیرهای سیم کارتی معمولاً از نظر نصب و راه‌ اندازی، نصب آسان‌ تری از دزدگیرهای بدون سیم کارت دارند. به این دلیل که دزدگیرهای سیم کارتی دیگر نیازی به سیم کشی دستگاه تلفن کننده ندارند و می‌ توان آن‌ ها را در مکان‌ هایی که دسترسی به خط تلفن ثابت وجود ندارد، نصب کرد.

اما در مقابل، دزدگیرهای معمولی که تلفن کننده خط ثابت دارند معمولا از نظر نصب و راه‌ اندازی دشوارتر از دزدگیرهای سیم کارتی هستند. به این دلیل که تلفن کننده نیاز به سیم کشی دارد و باید به خط تلفن ثابت متصل شوند.

نیاز به خط تلفن ثابت

دزدگیرهای سیم کارتی نیازی به خط تلفن ثابت ندارند. در واقع دزدگیرهای سیم کارتی از یک سیم کارت برای برقراری ارتباط با مرکز کنترل استفاده می‌ کنند. در مقابل دزدگیرهای بی سیم نیاز به خط تلفن ثابت دارند. چرا که دزدگیرهای بی سیم از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط با مرکز کنترل استفاده می‌کنند.

ویژگی های دزدگیر سیم کارتی

  • گران‌تر از دزدگیرهای معمولی هستند.
  • قابلیت‌ های بیشتری مانند نظارت از راه دور، اعلان‌های تلفن همراه و کنترل از راه دور دارند.
  • در مناطقی که دسترسی به خط تلفن ثابت وجود ندارد، قابل نصب نیستند.
  • در صورت قطع شدن برق یا امواج رادیویی، همچنان می‌توانند هشدار دهند.

دزدگیر سیم کارتی و بی سیم از نظر کارکرد چه تفاوتی باهم دارند؟

ویژگی های دزدگیر معمولی

  • ارزان تر از دزدگیر های سیم کارتی هستند.
  • معمولاً قابلیت‌ های کمتری دارند.
  • در مناطقی که دسترسی به خط تلفن ثابت وجود ندارد، قابل نصب نیستند.
  • در صورت قطع شدن برق یا امواج رادیویی، می توانند با استفاده از خط تلفن هشدار دهند.

عواملی که باید هنگام انتخاب دزدگیرها در نظر بگیرید

بودجه: دزدگیرها با قیمت‌ های مختلفی در بازار موجود هستند، بنابراین مهم است که بودجه خود را در نظر بگیرید.

اندازه خانه یا محل کسب و کار: اگر خانه یا محل کسب و کار بزرگی دارید، ممکن است به سیستم امنیتی پیشرفته‌ تری نیاز داشته باشید.

مکان خانه یا کسب و کار: اگر خانه یا کسب و کار شما در منطقه پرجرائمی قرار دارد، بهتر است سیستم امنیتی پیشرفته‌ تری تهیه کنید.

سبک زندگی: اگر اغلب از خانه یا کسب و کار خود دور هستید، به سیستم امنیتی با قابلیت‌های نظارت از راه دور نیاز خواهید داشت.

پس از در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید شروع به مقایسه گزینه‌ های مختلف دزدگیر کنید. حتماً با چند شرکت مختلف صحبت کنید و پیشنهادات آن ها را مقایسه کنید. همچنین مطمئن شوید که سیستم امنیتی که انتخاب می‌کنید به درستی نصب و نگهداری خواهد شد.

جمع بندی

در نهایت، بهترین نوع دزدگیر برای شما به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. باید محیط مورد نظرتان را بررسی کنید اگر دسترسی به خط تلفن ثابت ندارید خب دزدگیر سیم کارتی برای شما گزینه بهتری است. اگر سیم کشی مشکلاتی را ایجاد می کند از دزدگیرهایی با چشمی بی سیم استفاده نمایید. پس انتخاب نوع دزدگیر کاملا به محیط مورد نظر شما بستگی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز