خبرگزاری کار ایران

تلویزیون سونی X90L تلفیقی از هنر و صنعت در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۲۰۸

ژاپنی‌ها با تلفیقی از هنر و صنعت دست به تولید تلویزیون سونی X90L زده‌اند. نمایشگری که ترکیبی ایده‌آل از همه آن‌چیزی‌ست که محصولی بی عیب و نقص و کاربردی می‌سازد. این تلویزیون گیمینگ سونی جزو گزینه‌های حرفه‌ای است که می‌تواند پاسخگوی نیاز گیمرهای حرفه‌ای، تماشای فیلم و سریال و کاربری خانگی برای استفاده از اینترنت باشد. اگر یک تلویزیون با کیفیت ساخت بالا، وضوح تصویر عالی، امکانات پیشرفته و عملکرد Gaming حرفه‌ای می‌خواهید، تلویزیون فورکی سونی X90L حرف‌هایی برای گفتن دارد که با شنیدن‌شان خوشحال خواهید شد.

تلفیقی از هنر و صنعت با دیدن تلویزیون سونی X90L پدیداری می‌شود که حاصل ذهن‌های خلاق ژاپنی است برای فتح بازار رقابت‌ با قیمت مناسب و ارزش خرید بالا وارد میدان شده است. سونی حاصل تلاش چندین ساله خود را در کیفیت ساخت عالی،‌ وضوح تصویر بی‌نظیر،‌ عملکرد گیمینگ حرفه‌ای و پیشرفته‌ترین امکانات هوشمند خلاصه کرده است تا جایی برای شک کردن به محصول جدید آن نداشته باشیم.

اگر میخواهید در مورد تلویزیون‌های پرطرفدار سونی در سال جدید بیشتر بدانید نگاهی به صفحه 3 تلویزیون محبوب سونی در سال 2023 کدامند؟ بیندازید. تلویزیون سونی X90L‌ یکی از مدل‌های پیشنهادی است که در این لیست وجود دارد می‌توانید مدل‌های بیشتر را در این صفحه بررسی کنید.

اصالت نیازی به تعریف ندارد؛ بررسی طراحی و ظاهر

اگرچه نمایشگرهای سونی به کلی به اندازه محصولات سامسونگ یا ال جی باریک‌ نیستند اما کیفیت ساخت بهتری دارند و در مقایسه تنه به تنه ظرافت‌شان بیشتر است. طراحی تلویزیون سونی X90 بسیار باکلاس است هرچند ضخامت آن قابل توجه است اما ارزشش را دارد چرا که به استحکام و مقاومت بدنه کمک کرده است. نمایشگر Frameless بوده و صفحه نمایش تمام جلو تلویزیون را به خود اختصاص داده است. پایه تلویزیون اگرچه امسال هم دوشاخه‌ای است اما ظاهری جدید به نسبت پارسال به خود گرفته و ارتفاع کمتری دارد. بخش پشتی دستگاه جنس پلاستیک بسیار با کیفیت دارد که به راحتی می‌تواند با پنل‌های فلزی رقابت کند و به دلیل استحکام بالا و همچنین ظاهری زیبا از آن‌ها پیشی بگیرد. به طور کلی سونی خلاقیت زیادی در طرح ظاهری جدید به خرج نمی‌دهد اما تمام تلاشش را می‌کند تا کیفیت ساخت همانی باشد که کاربران با دیدنش لبخند رضایت بر لبان‌شان جاری شود.

تلویزیون سونی X90L تلفیقی از هنر و صنعت در سال جدید

بد نیست در جدول زیر نگاهی به پورت‌های ارتباطی تلویزیون داشته باشیم، همگی این درگاه‌ها در بخش پشت و گوشه دستگاه تعبیه شده‌اند که در موقع اتصال به دیوار هم مشکلی برای اتصال کابلی نخواهید داشت:

نوع درگاه

تعداد

USB

2

HAMI

4

HDMI 2.1

2

Optical

دارد

LAN

دارد

Digital

دارد

Sattelite

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تصاویری ساخته شده با الگو از طبیعت

سونی خالق تصاویری است که با دیدنشان غرق در دنیای تلویزیون خواهید شد. این استعداد از توانایی فیلم‌سازی کمپانی سونی به تلویزیون‌هایش به ارث رسیده و همین باعث شده که بتواند به خوبی با رقبای سرسختی رقابت کند. تلویزیون فورکی سونی X90L یکی از واضح‌ترین نمایشگرهای ساخته شده در سال 2023 است که به کمک پردازنده XR Cognitive می‌تواند با الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی و سیستم عصبی انسان ریزترین جزئیات تصویر را آنالیز کند. این پردازنده در بخش‌های مختلف تصویری همچون کاهش نویز «XR Clear Image»، بهبود کنتراست «XR Contrast Booster»، دقت رنگی بیشتر «XR Triluminos Pro» و چندی دیگر از قابلیت‌ها، محتوای در حال پخش را ارتقاء می‌دهد.

این تلویزیون دارای پنل VA است که به کمک آن می‌تواند کنتراست بسیار خوبی ایجاد کند و همین ویژگی در بخش گیمینگ تاثیر بسزایی در خلق صحنه‌های تاریک و هیجان گیمینگ بیشتر دارد. در ضمن این پنل دقت رنگی بالاتری به نسبت نمایشگرهایی با پنل IPS دارد. بک لایت این مدل از نوع Full Array Dimming LED است و به صورت کامل تمام نواحی صفحه را نوررسانی می‌کند و همین موجب می‌شود پردازشگر با تسلط بیشتری رنگ‌ها را در صفحه کنترل کند. گیمرها برای سرعت عمل و وضوح بیشتر سرودست می‌شکنند بیاید در بخش گیمینگ تاثیر فناوری‌های مختلف را بیشتر کند و کاو کنیم و ببینیم که چه تاثیری در تصویر و عملکرد مخصوص بازی دارند.

عملکرد گیمینگ بی‌نقص؛ تغییر دهنده نتیجه رقابت

رقابت در بخش Gaming کمی خشن‌تر می‌شود چرا که برندهای مختلف تلویزیون‌هایی سرسخت برای شاخ به شاخ شدن با هم تولید می‌کنند. سونی همیشه در بخش گیمینگ سرفراز بیرون می‌آید چون سازگارترین تلویزیون‌ها را برای پلی استیشن و به طور کلی کنسول‌های بازی تولید می‌کند. بالاخره تلویزیون گیمینگ سونی X90L و PS5 خواهر و برادر هستند! علاوه‌بر استعداد عالی سونی در بازی‌سازی مغزهای ژاپنی سعی کرده‌اند پیشرفته‌ترین قابلیت‌های گیمینگ را در تلویزیون خود نهادینه کنند. همانطور که اشاره کردیم پنل VA تاثیر بسزایی در کنتراست و دقت رنگی دارد همین زمینه را برای رفرش ریت 120 هرتز با وضوح تصویر 4K فراهم می‌کند تا با نهایت سرعت عمل و بدون افت کیفیت بر صحنه جاری شود.

به کمک پورت HDMI 2.1 می‌توانید رفرش ریت 120 هرتز و رفرش ریت متغیر «VRR» داشته باشید و صحنه‌ها را بدون لگ مشاهده کنید. تاخیر ورودی بین کنسول و تلویزیون بسیار کاهش پیدا کرده است و همین باعث می‌شود سونی در مقایسه با رقبا سریع‌تر باشد. در سال 2023 سونی یک بخش بسیار جذاب برای گیمرها ایجاد کرده است. Game Menu به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت دستی تنظیمات مربوط به بازی همچون رفرش ریت یا رفرش ریت متغیر، میزان تاخیر ورودی،‌ حالت تصویر بازی و ... را تنظیم کنید و حرفه‌ای تر بازی‌های خود را پیش ببرید.

تلویزیون سونی X90L تلفیقی از هنر و صنعت در سال جدید

سیستم صوتی قدرتمند تلویزیون سونی X90L

در حال حاضر بیشتر تلویزیون‌ها سیستم صوتی متوسطی دارند که همین باعث می‌شود بخش سیستم صوتی در تلویزیون‌ها معمولی باقی بماند یا نیازمند استفاده از سیستم صوتی جداگانه همچون ساندبار باشد. البته سونی در تلویزیون Sony X90L سعی کرده است به جای صدای معمولی 20 وات از سیستم صوتی 30 وات 2.1 کاناله استفاده کند و واقعاً هم در این بخش بهتر از رقبا ظاهر شده است. به طور کلی سیستم صوتی سونی به نسبت برندهای دیگر کمی قوی‌تر است و کیفیت بهتری هم دارد. پردازنده XR علاوه‌بر کارایی عالی در بخش تصویر، صدایی بدون نویز و با وضوح عالی پخش می‌کند همین به کیفیت بیشتر صدا کمک می‌کند. فناوری دالبی اتموس «Dolby Atmos» در تلویزیون بکار رفته است تا به جریان صدای 3 بعدی کمک کند.

پیشرو در تکنولوژی و کاربری؛ سیستم عامل اندروید

تلویزیون هوشمند سونی X90L در بخش امکانات هوشمند به دلیل داشتن سیستم عامل اندروید با رابط کاربری Google TV چند مرحله از رقبای خود «ال جی و سامسونگ» در کشور ما جلوتر است. متاسفانه به دلیل محدودیت‌های اینترنت نصب برنامه در تلویزیون‌های WebOS و Tizen با محدودیت همراه است اما برای اندروید چنین مشکلاتی وجود ندارد و با داشتن یک اکانت Gmail می‌توانید انواع برنامه‌ها را از فروشگاه گوگل دانلود کنید. امکانات اتصال گوشی به تلویزیون هم بسیار راحت‌ است و بدون پیچیدگی خاصی می‌توانید محتوای گوشی خود را بر روی صفحه بزرگ تلویزیون مشاهده کنید. تلویزیون سونی x90l گیرنده خارجی «Satellite» ندارد اما می‌توانید از گیرنده داخلی «دیجیتال» سرخود استفاده کنید و شبکه‌های تلویزیونی را با آن تماشا کنید.

خرید تلویزیون X90L سونی از افرالند

تا به اینجای کار ما مهم‌ترین بخش‌های Sony TV X90L را مورد بررسی قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به صفحه خرید تلویزیون سونی X90L بیندازید و در آن‌جا مشخصات کامل محصول را بررسی کنید و با رقبای همرده مقایسه کنید. در صورتی که قصد خرید دارید می‌توانید با کارشناسان فروش ما در افرالند تماس حاصل فرمائید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید تا خریدی مطمئن و بدون هیچ گونه مشکلی را طی کنید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز